Som udgangspunkt vil jeg mene han har en rigtig god case ud fra domænelovgivningen, i og med det ikke er et særligt generisk dansk begreb, der er dog et stort MEN hvad med det her brand: http://smartcase.org/ ejer han også det eller har han muligvis 'lånt' deres brandname.... Hvad er det man siger: Tyv tror hver mand stjæler ;-)
Hvad mener i? Er det ikke hans fejl at lade domænet udløbe og blive slettet medvilje? Man har da ikke automatisk krav på f.eks. domænet slikbutikken.dk, bare fordi man f.eks. har oprettet et firma/virksomhed med CVR-nr som hedder Slikbutikken?
Self er det hans egen skyld :-)
men om du har ret til domænet, det er en historie. Har han et cvr registeret firma eller binavn , så har du sikkert ikke ret til domænet. Hvis jeg var dig ville jeg bede ham overføre 45 og så overdrage det til ham
Hvad mener i? Er det ikke hans fejl at lade domænet udløbe og blive slettet medvilje? Man har da ikke automatisk krav på f.eks. domænet slikbutikken.dk, bare fordi man f.eks. har oprettet et firma/virksomhed med CVR-nr som hedder Slikbutikken?
Self er det hans egen skyld :-)
men om du har ret til domænet, det er en historie. Har han et cvr registeret firma eller binavn , så har du sikkert ikke ret til domænet. Hvis jeg var dig ville jeg bede ham overføre 45 og så overdrage det til ham
Hvor er kampgejsten????
Han skal da ikke have et perfekt domæne fordi han enten har dummet sig og glemt betaling eller er jaloux nu??? Jeg havde kæmpet for at beholde det, Jannik (staves med eller uden c..) skal jo ikke betale noget for at kæmpe.
CVR.dk fortæller ikke noget om noget firma med det navn,
Men det gør Krak Markedsdata. Det henviser dog til et CVR nr. der sælger øjenvipper, og på det CVR nr. er der ikke registreret nogen binavne.
Så jeg vil tro at han har registreret navnet i Krak, og mener at det er nok :o)
Han har vist ikke meget at komme efter. Så kan man jo lære, at lade være med at spare småpenge..
Casper Fischer:
Jeg synes du skal sende ham en sød mail med din adresse og skrive du står til rådighed for en evt. Sag.
Selvom det er fristende, er det klogeste nok bare at lade være. Jeg ville bare arkivere mailen, og komme videre bruge tiden på noget mere fornuftigt. Evt. at få noget indhold på siden :o)
Tvivler stærkt på at du har noget at frygte, for ingen steder, ud over gamle oplysninger på Eniro, DGS, Krak eller Proff.dk, optræder det firmanavn med et cvr :)
Han har sikkert "stoppet" smartcase.dk fordi han havde travlt med lashes.dk Og nu når han så har fået styr på den shop og sikkert ser overskud. så bliver han grådig :-)