Godaften. Jeg har netop fået en besked fra en person, som beskylder mig for at have stjålet hans domæne smartcase.dk. Domænet var udløbet og blevet slettet af DK-Hostmaster, hvorefter jeg bare kunne købe det for 45 kr. Smartcase er jo et super navn, og jeg har planer om at sælge covers, cases m.m. på domænet. Hans forklaring er følgende: " Jeg har registreret smartcase som firmanavn, og har derfor retten til dette domæne og kan kræve det igen til enhver tid. At lade domænet udløbe var for at spare de 45,- i et par måneder når jeg sku til at lave en informationsside februar 2013. Men jeg trækker det i retten, for jeg ved at det er min sag. Så har du en adresse jeg kan sende de retslige papirer til, så må du selv møde op og forsvare siden hvis du lyster. " Hvad mener i? Er det ikke hans fejl at lade domænet udløbe og blive slettet medvilje? Man har da ikke automatisk krav på f.eks. domænet slikbutikken.dk, bare fordi man f.eks. har oprettet et firma/virksomhed med CVR-nr som hedder Slikbutikken? |
Ignorer ham, han er en platugle der ikke aner hvad han snakker om.
Vent med at gøre noget til du får post fra en domstol eller domæneklagenævnet, og hiv så evt. fat i en advokat til den tid.