Tak for jeres gode råd.
Jeg er klar over at det ikke er bare lige til. Det er heller ikke her og nu, uden den nødvendige viden, jeg vil springe ud i det. Selvfølgelig vil jeg først sætte mig mere ind i det, eller betale en til at gøre det for mig.
Hvad er forskellen helt præcis på om der står ns1.gratisdns eller ns1.ditdomæne? Lyder det sidste federe?
Det er ikke fordi det ene lyder federe end det andet, som jeg skrev tidligere så er grunden, at jeg vil begrænse afhængighedsforholdet til eksterne faktorer.
Jeg overvejer og er ved at undersøge mulighederne for at opsætte et par fysiske servere op forskellige steder i Danmark, netop på grund af at jeg vil minimere afhængigheden til tredjepart. Jeg har heldigvis økonomien til det, men vil selvfølgelig ikke bare gøre det hvis det ikke økonomisk er ansvarligt.
Det kunne jo også være interessant for andre? måske flere webshop ejere der går sammen om at opsætte servere forskellige steder i Danmark sammen og samtidig hyre en it-tekniker (eller hvad man kalder dem) til at varetage den løbende tekniske drift af serverne. Det vil gøre det mere økonomisk realistisk og samtidig gøre dem uafhængig af diverse webhosting-selskaber.
Jeg er ikke i webshop branchen, så det er ikke lige det jeg ønsker at gøre, men nu er ideen givet videre ihvertfald. :)
Igen vil jeg takke mange gange for jeres hjælp og gode råd.