Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ignorerer leverandørerne mig?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at ”starte” min første webshop, men er nu stødt på mit første problem.

Jeg mailede tre mulige leverandører i mandags, hvor jeg spurgte om jeg kunne få oplyst priser på produkter i deres sortiment.

Næste morgen havde jeg fået svar fra alle tre leverandører. De bad mig sende en liste på de produkter jeg ønskede en pris på, hvor stor mængde jeg regnede med at købe, og hvor i landet jeg ville åbne butik og sælge deres produkter.

Jeg skrev en liste med produkterne samme dag, fortalte at mængden ikke ville være så stor i starten, og at salget ville forgå i en webshop.

Nu har jeg så ikke fået en eneste tilbagemelding fra nogen af leverandørerne.

Deres produkter sælges i detailbutikker, og en af leverandørerne ved jeg levere til Dansk Supermarked. Kan det være grundet til at de ikke vender tilbage. At de er bange for en konkurrerende pris på nettet?
Eller hvad kunne grunden ellers være?

Mvh

Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:16

DMortensen:
Deres produkter sælges i detailbutikker, og en af leverandørerne ved jeg levere til Dansk Supermarked. Kan det være grundet til at de ikke vender tilbage. At de er bange for en konkurrerende pris på nettet?

Der er en god chance for at det er grunden. De vil ikke risikere at miste deres store kunder, ved at lade dig og mange andre, forhandle produktet på en hjemmeside, hvor der ikke er lige så store udgifter og derfor kan sælges billigere.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du har givet dem 2 dage til at reagerer i?

Tror du skal vente en uge før du konkluderer noget som helst.

Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Jul 12
Skrevet kl. 16:35

Boysen:

Du har givet dem 2 dage til at reagerer i?

Tror du skal vente en uge før du konkluderer noget som helst.

Det kan godt være du har ret.
Synes bare det er pudsigt, at det er alle tre leverandører der ikke svare.

Hvis jeg selv var i kontakt med en mulig kunde, ville jeg skrive at vi var i gang med at se på sagen, og at vi ville vende tilbage snarest muligt.

Men nu må vi se om der kommer et svar tilbage. Confused

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 75
Fra  Partypoint Skrevet kl. 16:40

Hej

Jeg tror du skal prøve og give dem lidt tid til at svare nogle leverandør får jo mange mails i løbet af dagen. Tror ikke at de Ignorer dig fordi du vil lave en webshop med deres produkter i alle virksomheder har formentlig en interesse i at sælge deres produkt og de fleste så billigt så muligt for deres kunder.

Mvh Jonas Kolding

Partypoint - Midtjyllands fedeste udlejning af festudstyr. Uanset om du skal bruge jukeboxSlush Ice maskine eller et lydanlæg med power!

Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Jul 12
Skrevet kl. 16:46

Jonas Kolding:

Hej

Jeg tror du skal prøve og give dem lidt tid til at svare nogle leverandør får jo mange mails i løbet af dagen. Tror ikke at de Ignorer dig fordi du vil lave en webshop med deres produkter i alle virksomheder har formentlig en interesse i at sælge deres produkt og de fleste så billigt så muligt for deres kunder.

Mvh Jonas Kolding

Det er er ikke altid at virksomhederne ønsker at sælge deres produkter billigt, og det kan der være flere årsager til. Flere virksomheder forlanger faktisk en bestemt pris på deres produkter. Det er godt nok ulovligt, men mange virksomheder gør det.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:48

DMortensen:
Eller hvad kunne grunden ellers være?

har du undersøgt om de produkter du gerne vil have, i forvejen sælges på nettet? Hvis ja, er det så i de store shops hvor prisen "pudsigt nok" er forbløffende ens, eller er det også i mindre shops, der dumper priserne?

Hvis det første er tilfældet, kan de sagtens skyldes at de har en strategi om ikke at levere til wehshops, der dumper priserne. Dem der har den strategi, er ikke altid lige meddelsomme om det, og kan derfor godt  vente lidt med at svare, hvis de i det hele taget har tænkt sig at svare.

Foregår denne "prisdumping" allerede, skal du nok bare  vente et par dage mere :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Jul 12
Skrevet kl. 16:54

igang:
har du undersøgt om de produkter du gerne vil have, i forvejen sælges på nettet?

De bliver solgt i nogle webshops, men det er fysiske butikker der har en tilknyttet webshop.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:59

DMortensen:
De bliver solgt i nogle webshops, men det er fysiske butikker der har en tilknyttet webshop.

Så er det sandsynligvis en bevidst strategi, om at de som udgangspunkt kun ønsker forhandlere der giver kunderne mulighed for at komme ind og prøve / mærke produkterne. Og, uden at det på nogen måde vil blive bekræftet nogen steder, at de vil have mulighed for at styre priserne.

Det er selvfølgelig ikke sikkert at det hænger sådan sammen, men det er i hvert fald ikke unormalt. Og det vil der komme mere af fremover.

Men giv dem lidt mere tid, og så bring din mail i erindring i slutningen af næste uge.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:21

DMortensen:

Jeg skrev en liste med produkterne samme dag, fortalte at mængden ikke ville være så stor i starten, og at salget ville forgå i en webshop.

Uden at kende branchen eller produkterne, så tror jeg det er helt bevist, at du intet svar har fået... De gider ik bøvle med små kunder, som kan gå ind og ødelægge prisen, så de risikerer et endnu større prispres fra deres store kunder...

Sådan er der mange mærker, som har det, og det er med stor sandsynlighed casen her...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)