Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange domæner?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Nov 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe ønsket at forsøge mig med et affiliate-site.

Endelig har jeg fundet en god niche, med mange søgninger, lav konkurrence, og et stort udvalg af annoncører.

Dog er jeg kommet i tvivl om hvor mange domæner jeg skal købe for at "være på den sikre side".

Sidens navn er XXXXXX-guide.

Så kommer spørgsmålet så:

Skal jeg købe i alt 4 domæner for at være sikker:

XXXXXX-guide.dk

XXXXXX-guideN.dk

XXXXXXguide.dk

XXXXXXguideN.dk

Det skal lige siges at jeg ikke har tænkt mig at bruge guideN, det er bare for at andre ikke kommer og overhaler indenom. 

På forhånd tak :)

Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:55

synes bestemt ikke det er værd at prøve at se om man kan ramme alle tænkelige domæner ens besøger måske vil prøve. For mig at se er det penge ud af vinduet. Folk søger på en søgemaskine hvis de ikke kan finde din hjemmeside

Med det sagt kunne man godt forestille sig til at der er mange som vil glemme den der bindestreg og spørgsmålet er om du ikke skal tage den udgave som din primære? Et kompromi ville være at tage med og uden bindestreg.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:58

pbudde:

synes bestemt ikke det er værd at prøve at se om man kan ramme alle tænkelige domæner ens besøger måske vil prøve. For mig at se er det penge ud af vinduet. Folk søger på en søgemaskine hvis de ikke kan finde din hjemmeside. 

Med det sagt kunne man godt forestille sig til at der er mange som vil glemme den der bindestreg og spørgsmålet er om du ikke skal tage den udgave som din primære? Et kompromi ville være at tage med og uden bindestreg.

Jeg er ikke sikker, men jeg tror mere, at trådstarter tænker på, hvordan vedkommende sikrer sig imod, at en anden person køber et stort set ens domænenavn?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Nov 10
Skrevet kl. 15:01

Det er ikke så meget for at ramme flere brugere, selvom jeg dog ikke vil klage over det:)

Det er for at sikrer at andre ikke tager samme idé og køber et næsten ens domæne.(domænet med N til sidst).

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 15:04

Det er en god idé at købe ens domæne med og uden bindestreg - og som du, med et N til sidst.

Når det er sagt, så kan du - hvis nogen køber et domæne der med vilje lægger sig meget op af dit - tage den i domæneklagenævnet for typosquatting.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 15:10

Emil:

Sidens navn er XXXXXX-guide.

Så kommer spørgsmålet så:

Skal jeg købe i alt 4 domæner for at være sikker:

Hvis du har det sådan at du tror det "nemt" at stjæle dit "marked" af brugere, så køb begge (med og uden "-") og evt også med N.
Ved mindre du vil tage chancen for at blive udkonkurreret?
Ved ikke hvad niche, men hvis du er en af de "første" eller at du hurtigt kan ligge top 5 på google, så tag alle sammen også har du jo de bedste domæner = flere klik ;)

Dermed ikke sagt du ikke kan blive overhalet af alle mulige andre "hajer" :-)

Man kan også sige det sådan her:

1 domæne 45 kr.
4 domæner = 180 kr pr. år.

Den billige model som er sølle 135kr billigere om året sikre dig intet.
Den "dyre" model sikre dig lidt mere, og så får du ikke ondt i maven når du ser der kommer konkurrence, forudsat at det er en "nyere" niche? :-)

Jeg havde nok taget alle 4, også givet den en skalle med det projekt og ventet på indtjening :-)

Må man spørge; Hvad er domænet? (Køb dem lige før du skriver det :D)
Så mister du ikke domænerne ;-)

Mvh Christoffer 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Nov 10
Skrevet kl. 15:11

Elias Sørensen:
Når det er sagt, så kan du - hvis nogen køber et domæne der med vilje lægger sig meget op af dit - tage den i domæneklagenævnet for typosquatting.

Kan man så ikke bare nøjes med at købe dem uden N til sidst, og så klage hvis folk køber dem?

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 15:13

Emil:

Elias Sørensen:

Kan man så ikke bare nøjes med at købe dem uden N til sidst, og så klage hvis folk køber dem?

Arrh den er lidt for nem..
Når du har chancen nu for at købe dem og ligge dem i "bero" så gør det.

Nu har jeg ingen viden indenfor hvad de ville gøre med lige sådan en sag (det er jo en lille sag hvis det skete..) - så det ville ende med de der 8måneder(tror det deromkring en sag tager) - hvor det sikkert ender ud i at du skal købe domænerne dyrere af dem.. 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 15:30

Jeg ville helt klart tage med og uden bindestreg, men jeg synes ikke for alvor, at det kan betale sig at købe med ''N'' også, når der blot er tage om en affiliateside. Principielt synes jeg ikke, at det hjælper dig så meget, fordi hvis en anden vil starte op i den samme branche, så vil han med al sandsynlighed let kunne finde et andet godt domæne. Hvad f.eks. med XXXXXX-guider.dk, XXXXXXguides.dk, XXXXXX-nyt.dk, XXXXXX-tips.dk, XXXXXXinfo.dk m.m. Vil du også købe alle dem?

Det er simpelthen umuligt at gardere sig imod, så jeg synes som sagt blot, at du skal tage med eller uden bindestreg, fordi der her kan være tale om en decideret tastefejl. Det andet er spild af tid og penge.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 02:21

Jeg ville købe alle fire, lade en være hoveddomænet og lade de tre andre redirecte til hoveddomænet.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)