Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor kommer så mange iværksættere i en gældskrise

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror fashion-seller mener, at det helt enkelt er vanskeligt at få et hurtigt resultat som er godt nok til at man kan betale rente og afdrag på et lån. Det er jo givet den sikre vej, at starte forsigtigt, købe en blyant for 20 øre og sælge den for 40 øre - købe to for de 40 øre og sælge dem for 80 øre og så videre derudaf

Yes eller at man har nøje kalkuleret med, hvor meget renter, gebyre mm udgør på årlig basis. For det er her, at rigtig mange fejler sammen med forventninger, som er lige lovlig optimistiske...

ØkonomiEksperten:

Jeg er meget enig i, at man bør overveje at starte op med blod sved og tårer kombineret med egen opsparing eller støtte fra den nære familie.

Jeg håber virkelig, at jeg læste forkert igen, men det ser ik sådan ud!

Alle med bare lidt år indenfor business ved, at venner/familie og forretning er ting, som man ik skal blande sammen. Ihvertfald ik som udgangspunkt, med mindre man nøje har kalkuleret alle tænkelig udfald af et firmaeventyr... Og det har de færreste, når optimismen er høj, og forventningerne til at indtage verden er store. 

Så jeg forstår slet ik, hvordan en økonomi ekspert kan udtale det der... Det er virkelig mig en gåde! 

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:23

Cookie:

Fashion-Seller:
eller støtte fra den nære familie
jeg er nu heller ikke helt så bange for lige den - Jeg mener faktisk ikke det er så usædvanligt at forældre sætter 10-20.000 kr (or whatever) i en søn eller datters forsøg som selvstændig, og gør det som ren gave af kærlighed og håb - og det kan være udemærket som supplement til blod sved og tårer

Man skal IKKE låne af sin familie - men tror forældre - eller ens mand på en og vil stikke penge i en opstart - så kan det være en løsning

Men 10-20.000 kr er 1-2 måneders løn, hvis man giver den en skalle... Så hvis man mangler den type penge, så kan man knokle for det i en meget begrænset tid, og så har man tjent dem selv... 

Så slipper man både for at låne i banken, og få pengene af familie eller forældrene. Men jeg tvivler nu også på, at det er denne type beløb, som mange mangler i likviditet, når de vil starte op...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:12

Jeg synes tit det er et spørgsmål om rådgivning. Det er nemt at starte en virksomhed, men det er svært at tænke alle værst tænkelige scenarier frem i tiden.
I mit tilfælde havde vi en bank der bakkede os op lige inden finanskrisen. Der var ikke det vi ikke kunne opnå. Vi fik lån og god vind med fra starten, men da krisen kom, stoppede både de gode råd og vejledning.
Når du står midt i en økonomisk krise, så er det netop man har brug for opbakning, da man ikke tænker rationelt. Vi gjorde alt for at redde virksomheden og vores private økonomi, men istedet sank vi dybere og dybere.
Mange små virksomheder, har en privat bankrådgiver. De aner ikke en dyt om virksomhedsøkonomi, men presser bare på for at det private kører.

Jeg savner rådgivnings centre der hjælper uden det koster. For selvom mange etablerede virksomhedsejere (også set herinde), mener at man altid skal kunne finde penge ét eller andet sted, så er virkeligheden altså en anden. Der er nogle der skal vende og dreje hver krone der kommer ind på kontoen.

Når der kommer penge ind til at betale en regning, så glemmer man at der kommer en moms, skat og revisor der skal have penge.
En god ide tror jeg er, at man som lille erhvervsdrivende, har en opsparingskonto samt en konto hvor momsen bliver sat ind på. Så bliver man ikke så chokeret når regningerne skal betales.

Finkena

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2143
Skrevet kl. 08:35

Provins:

Mange der starter bliver nok overrasket over hvor lang tid der kan gå inden der kommer penge ind. 

Der har vi et godt svar. Det er en ond spiral vi er inde i. Jeg har pt. 250.000,00 tilgode, hvor over halvdelen er forfaldet !!.
Alle venter til der kommer penge ind, den anden vej. Derfor har vi sommetider dominoeffekten.

Johnny

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 14:43

Hej Johnny

Jeg er enig i, at de fleste iværksættere forestiller sig at pengene kommer hurtigere ind end de ofte gør.

Selv om det er vigtigt for iværksættere at have optimisme, er det også vigtigt at have finansiel styrke til at klare den lange opstartstid indtil pengene begynder at komme ind. Jeg er klar over at dette er let at skrive, men sværere at realisere, når man har den gode ide og brænder for at komme igang. Men hvis man starter før man har den finansielle styrke/back up, er det jo ærgerligt, at projektet baseret på den gode ide strander blot fordi der skulle have været likvider til et eller to kvartaler mere.

Som iværksætter bør man efter min mening også passe på ikke at blive for afhængig af én eller få kunder, risikoen bør spredes sådan at man kan overleve selv om en af de største kunder går konkurs. Også det er let at skrive, men sværere at realisere, men som iværksætter bør man efter min mening have sig det for øje.

Mvh

ØkonomiEksperten.dk

v/Ulrik Rasmussen

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2143
Skrevet kl. 14:58

Ulrik Rasmussen:
Selv om det er vigtigt for iværksættere at have optimisme, er det også vigtigt at have finansiel styrke til at klare den lange opstartstid indtil pengene begynder at komme ind. Jeg er klar over at dette er let at skrive, men sværere at realisere, når man har den gode ide og brænder for at komme igang. Men hvis man starter før man har den finansielle styrke/back up, er det jo ærgerligt, at projektet baseret på den gode ide strander blot fordi der skulle have været likvider til et eller to kvartaler mere.

Hej Ulrik

Det er rigtigt. Men bankerne er jo også så nervøse som bare pokker. Jeg har været meget utilfreds med min primær bank. De har været smidt på et sidespor i 2 år. I starten af året, blev vi enige om at begrave stridsøksen !. Fint. Nu ligger landet bare sådan, at de største udeståender, er fra kunder der har samme bank !!. Så er det ligesom ikke sjovt, at jeg skal sende nogle gennem systemet. Det gider jeg heller ikke, da retsystemer mht. inkasso er meget mærkeligt.

Ulrik Rasmussen:
Som iværksætter bør man efter min mening også passe på ikke at blive for afhængig af én eller få kunder, risikoen bør spredes sådan at man kan overleve selv om en af de største kunder går konkurs. Også det er let at skrive, men sværere at realisere, men som iværksætter bør man efter min mening have sig det for øje.

Der er vi helt enige. Jeg har spredt mig meget. Siden 2004 har jeg tabt: Kr. 12.500,00 !.

Der hvor jeg er i tvivl, springer jeg over. En jeg havde en lang korrespondance med i Nordjylland, var på Statstidende onsdag !. Jeg har ikke lidt tab der.

Min næst har ikke snydt mig endnu.

Johnny

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)