Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Praktiske spørgsmål! :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 29. May 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg kom til at tænke på hvordan man prissætter reklame på en hjemmeside? -

Er det bare så simpelt så man kort og godt prissætter efter "hits" + banner/reklame størrelsen i pixel?, eller hvordan foregår sådan noget?

Og hvem prissætter dette? - et reklamebureau? er der faste pristakster eller ??

Er blevet meget nysgerrig på emnet :)

Og;

Når man nu er kommet op med en super idé og man dertil skal bruge nogle IT-designere, programmører eller andre samarbejdspartnere m.v. Findes der så en måde hvorpå man "beskytter" sin idé i processen? - Jeg tænker bare, når nu jeg har fremlagt min idé for nogle som alle siger "det er noget værre vås", og samtidigt styrter hjem for at sjæle ens arbejde og launcher idéen asap. Hvordan beskytter man sig mod dette? - findes der nogle std. formularer eller lign.? - og hvad skal man evt. være opmærksom på i sådan en process hvor man har brug for hjælp udefra?

Jeg håber der sidder nogen derude der kan give mig nogle fyldestgørende svar, forsat en hamrende god dag!

//BM

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 10:30

Jeg kan ikke svare på det med at beskytte en idé, udover en NDA. (Kig på linket som gerne burde komme i teksten.)

Angående reklamepris, så er det noget du selv kan bestemme, hvis du sælger reklameplads. Hvor mange besøgende får din side? Hvor stor er pladsen du vil sælge? Hvor er den placeret? En forsidereklame vil altid kunne sælges bedre (og til flere penge) end en reklame gemt langt inde på siden.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Roskilde
Tilmeldt 29. May 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:41

Tak..

Jeg tager gerne imod flere svar :)

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 14:36

Har du en hjemmeside og vil have at folk betaler for at få et banner på på din side, jamen så er det jo sådan set dig selv som betemmer priserne. Problemet er bare om folk vil betale for det.

Det har en stor betydning hvor mange besøgende du har pr dag.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 18:02

Hej Benjamin,

Det er jo meget branchebetonet. Hvis du f.eks har en hjemmeside om sko, så får jeg nok ikke meget ud af at annoncere med svanemærket maling hos dig. Hvis du derimod har en hjemmeside omkring indretning eller istandsættelse. Så stiger min interesse jo så er du meget interessant i mine øjne. Så ved jeg at dine brugere har meget stor relevans for mig og jeg ville typisk betale dig en klik pris pr besøg, for de besøgende har med rimelig sandsynlighed interesse i mit produkt på kort sigt.

Hvis du f.eks har et bredere site der henvender sig til en masse målgrupper, ville jeg være knapt så interesseret for der ville komme en overflod af besøgende som hurtigt smuttede igen. Her ville du typisk kunne få provision af salget hvis der blev gennemført et, så er vi 2 vindere og ingen tabere.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)