Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat, moms regler. Start af ny en mands virksomhed?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Gistrup
Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 56
Fra  Dytten.dk Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har brugt en del tid på at læse, spørge og aligevel ender jeg her. Det hele er, som et kæmpe mysterium for mig.

Jeg er igang med et lille webshop project ( www.autoplius.dk ), dermed vil jeg starte mit eget en mands virksomhed. Jeg regner med ikke at overstige de 50000, men hvem ved jo.

Så kommer mine problemer, som jeg håber i vil hjælpe mig med at løse :)

1) Så, jeg opretter en virksomhed og så får jeg cvr nummer, som bevis. Allerede her møder jeg udgifter såsom hostning og diverse. Udgifterne noter jeg selvfølgelig. Får jeg så momsen tilbage fra udgifterne eller hvordan?

2)Nu vil jeg købe små partikler varer fra kina, eu? Hvordan gør jeg det med alle mine skatter? Skal jeg registres, som importør?(selvom det er måske snak om mindre partikler)

2) Så. kommer en happy day og jeg får min varer. De skal ikke stå og mugge på lageret derfor sælger jeg dem på mit webshop. Jeg sælger dem (pris+moms). Jeg får penge ( disse penge skal på firmakonto eller hvordan er det nemmest for at man kan havde styr på det hele)? Bliver momsen trukket automatisk eller er det et andet mysterium som man selv står for.

3) Tips og tricks dem har jeg vidst meget brug for!

Mvh, Jonas Samulionis Geeked

Fra København
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 21:56

Hej Jonas, 

De 50.000 du nævner er kun på omsætnings siden. Det ville nok være smart af dig at lade dig momsregistrere. Det er ikke så svært og gør det hele lidt nemmere at have med at gøre og du slipper for at stå i noget rod pludselig. Du skal derved hvert kvartal indbetale den moms som du har fået ind på salg fratrukket den moms som du er blevet opkrævet ved dine udgifter.

Jeg er ikke sikker på at jeg kan svare dig på spørgsmål 2. Du skal betale import på dine varer, jeg er ikke sikker på hvad du mener med skatter.

Det er forlangt at dit firma når du har fået cvr nummer har en NEM konto. Det er klart nemmest hvis du lader alle firmaets aktiviteter køre på sin egen konto. Det bliver som regel noget rod hvis du blander dit private bank engagement og din private konto ind i det.

Momsen skal du angive og betale hvert kvartal. Det skal du selv gøre via Tast selv på Skat hjemmeside (husk at få en tast selv kode). Hvis dit firma køber mere end det sælger for skal du have moms refunderet og det ordner skat selv efter du angiver det. Det udbetales automatisk til virksomhedens NEM konto.

Håber det hjælper dig lidt med dine spørgsmål. 

Med venlig hilsen
Casper Nielsen 

Fra Gistrup
Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 56
Fra  Dytten.dk Skrevet kl. 22:20

Hej Casper,

Tak, for en kanon svar.

1) Dvs. jeg skal åbne firma konto i banken, det er det du mener er nemest ikke?

2) Hvis jeg importere så varer fra Kina skal jeg registres, som importør så?

Mvh, Jonas Samulionis

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hvis du skal importere fra lande uden for EU skal du moms og importørregistres og der kan være en del regler du lige skal sætte dig ind i inden - du kan google efter import - told moms og den slags - eller søge herinde hvor mange tråde omhandler den slags

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 23:14

Hey Jonas, 

SKAT holder ofte informationsmøder for nystartede virksomheder. 

Her kan du få en masse information om import, moms, indbetalinger osv. :) 

- They say life is a Battlefield? I say; Bring it on! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:22

Nbh:

SKAT holder ofte informationsmøder for nystartede virksomheder. 

Her kan du få en masse information om import, moms, indbetalinger osv. :)

vil jeg bestemt gerne råde til også, men det er - det jeg har oplevet og fået refereret - ikke noget med import og den slags lidt mere avanceret - bare personlig virksomhed og basal drift - men det er også absolut nyttigt hvis man skal starte fra scratch

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 23:27

vil jeg bestemt gerne råde til også, men det er - det jeg har oplevet og fået refereret - ikke noget med import og den slags lidt mere avanceret - bare personlig virksomhed og basal drift - men det er også absolut nyttigt hvis man skal starte fra scratch

Jeg oplevede at de var rigtig flinke til at svare på de spørgsmål, som interesserede de fremmødte. Og der var en del, der havde spørgsmål ang told, import og lign.! Men det er sikkert forskelligt fra gang til gang alt efter virksomhedsområderne! :)

- They say life is a Battlefield? I say; Bring it on! 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:28

Det er fint at gå til den slags informationsmøder m.v. men pas på ! Det er ikke svært at få et forkert svar fra SKAT og de har ingen ansvarsforsikring. Bare se på episoden fra forleden hvor en person havde fået oplyst at lommepenge til børn var skattepligtige ved henvendelse til SKAT. Det er også et spørgsmål om hvordan man spørger og der skal man hele tiden huske på at folkene hos SKAT ikke er uddannet til at rådgive.      

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)