Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisk tilmelding af nyhedsbrev ved bestilt ordre - er det lovligt?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Lehmann Jafari:
Sjovt at du er den første der svarede, sad og så dit tilbud via din tråd her på amino tidligere i dag, er bare ikke vendt tilbage til den endnu.

du skriver bare når du er klar med et produkt og et godt tilbud til dbot's læsere :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper | Fastweb:
Du kan læse et blogindlæg her om netop dette: Link.Det skal dog siges, at blogindlægget er uenig med mig, så måske har jeg også lært noget nyt i dag? Fedt

Loven er desværre ikke helt klar i mæglet om dette, så derfor kan man heller ikke generelt sige, om man må eller ej. Selv forbrugerombudsmanden siger det ikke helt klart ud. Men læs selv op på det i min blog post, den skulle gerne give dig viden til selv at tage beslutning omkring det. Det var ihvert fald meningen med blog posten :-)

Som udgangspunkt må du ikke, hvilket er også det svar du får fra Forbrugerombudsmanden, e-Mærket, FDIM og alle de andre, hvis du henvender dig. MEN! Der er nogle tilfælde, hvor butikkerne godt må have krydset, men så skal de også overholde en lang række andre ting.

Så den er ikke hel nem. Du får desuden også svært ved at presse et klart svar ud af mig, som nok er den i DK, der har sat sig bedst ind i det (hvis jeg ikke er, så sig gerne til :-)). Årsagen til det er, at hvis jeg rådgiver dig til at sætte krydset, og du så senere bliver dømt for at det er ulovligt, så kan jeg faktisk drages (delvist) til ansvar for at have givet dig forkert rådgivning.

Det er derfor jeg har penslet det så godt ud jeg kan i den blog post, og fremhævet de sektioner i loven og forbrugerombudsmandens retningslinier, som er vigtige. Så du selv burde være i stand til at drage en konklusion :-)

Håber det hjælper lidt, ellers så sig til.

/Søren S.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)