Jeg driver i dag en virksomhed sammen med min partner indenfor byggebranchen. Vi har lige vundet et større projekt, og skal i den forbindelse bruge noget arbejdskraft. Da vi ikke har kapacitet nok til at fastansætte, vil vi starte med at projekt-ansætte nogen folk. Dog er den branche jeg arbejder i lidt speciel så der kræves nogle specielle kompetencer. Jeg har fået kontakt til en svensker som bor i Sverige, der kan det vi søger. Jeg vil pt. gerne ansætte ham på en projekt-kontrakt der løber i ca. 6 måneder. Afhængig af forskellige faktorer, vil vi måske forlænge kontrakten, men det vides ikke før om nogle måneder. Mit spørgsmål er, hvordan skal jeg gribe det an, er der nogen der har prøvet det samme? Jeg går ud fra jeg skal have fat i skat, men er der andre ting jeg skal huske i den forbindelse? Mvh Jannik |
Ansætte medarbejder fra Sverige!
- 1
Nu ved jeg ikke hvor meget du får læst på linket og jeg har heller ikke selv læst det. Jeg bor i S og arbejder i DK (pendler). En meget specifik regel du skal være opmærksom på, er, at hvis din ansatte også arbejder i S, så kan du få en kæmpe regning. Jeg har ikke sat mig helt ind i det, men det er noget med sociale afgifter. Det står tydeligt i min kontrakt, at der er restriktioner på hvad jeg må i S. Jeg har talt med personaleafdelingen og med Øresund direct. De siger at man (jeg) må arbejder hvad der svarer til 10% af en fuldtidsstilling i S. Håber du kan bruge det til noget. Tillykke med opgaven, og held og lykke med den! Kim |
24-timers Le Mans-inspireret cykelløb - www.oresund24.se
Ja, i aller højeste grad. Min arbejdsgiver har fået flere regninger i 100K-klassen på den konto :( |
24-timers Le Mans-inspireret cykelløb - www.oresund24.se