Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor importeres autopærer fra?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Gistrup
Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 56
Fra  Dytten.dk Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er igang med at starte mit lille Webshop op, hvor jeg vil sælge autp pære.

Mit spørgsmål lyder, Kender i nogle gode og billige levandør her i eu, som sælger både kendte og mindre kendte mærker?

Jeg har, dog bestillt et par noname  prøve produkter fra Kina. Men vil helst have levandør fra eu.

Mvh Jonas Samulionis

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 11:52

Håber du er klar over at du skal have tilladelse af SKAt til import af autopære / glødelamer da disse er belagt med punktafgift.

Glem alt om kinavare for folk vil have kvalitet - de gider sgu ikke at deres autopære går istykker i utide. Iøvrigt lader de fleste deres mekaniker skifte pærerne. Så du skal nok ikke regne med at få den store forretning ud af det.

Ravn

Fra Gistrup
Tilmeldt 2. Jan 13
Fra  Dytten.dk Skrevet kl. 12:28

Så man skal have Skat tilaldelse til at købe for eksempel osram auto pære i England og vidersælge dem i Danmark?

Jonas Samulionis

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 12:30

Ja alle pære du importere skal der betale punkafgift af.

Fra Gistrup
Tilmeldt 2. Jan 13
Fra  Dytten.dk Skrevet kl. 12:37

Hej,

Je fandt det her.. Så jeg tror nu at autopære er ikke med på punktafgift leget:)

Halogenpærer

Opmåling af pærens bredde og længde foretages eksklusiv en eventuelt parabol og sokkel, selv om disse indgår i en sammenbygget enhed. Bemærk at fra og med den 1. januar 2012 er der kun én afgiftssats på glødelamper, der ikke er beregnet til brug i motordrevne køretøjer (autopærer).

Mvh Jonas Samulionis

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 13:25
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 360
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 13:28

Hej.

Kan bekræfte at man skal være registreret hos Skat, for at kunne opkræve punktafgiften.

Mads G. Jensen

Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.

FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.

MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.

Fra Gistrup
Tilmeldt 2. Jan 13
Fra  Dytten.dk Skrevet kl. 20:16

Hej,

Okay, så skal jeg betale de 2,5 kr pr lampe. Men hvordan bliver man så registret til skat for kunne gør du dan noget spas:p

Mvh Jonas Samulionis

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 21:13

Der er afgift på alle autopærer, kan ikke lige huske det nøjagtige, men 2,50 kr er ikke het ved siden af.

Og ja folk vil have kvalitet, enten Phillips eller Orsam. :)

// Daniel Poulsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 22:15

Jonas Samulionis:
. Men hvordan bliver man så registret til skat for kunne gør du dan noget spas:p

Når du det er SKAt der har lavet reglerne for punkafgifter, hvor tror du så du skal henvende dig - gæt en gang! 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)