Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelancer.com (Programmør skills?)

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Vordingborg
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er da nogle fine estimater folk kan komme med. :) Men faktum er at du vil få priser der ligger både i øst og vest. Årsagen er, at man ikke ved hvad der skal bygges. Freelancer.com består af utrolig mange finesser, så som administration, konti, transaktioner, spambehandling, affilliate programmer, blogs, API, CMS og meget mere. Så kommer der dokumentation, kravspec, design af det hele, osv. osv. Og alt dette betyder mere end bare 200 timer o. lign. bud. For hele pakken, skal du nok regne med fuld tid i min. seks mdr.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg gerne løser opgaven for dig. Men så tager vi den ned på et niveau i jordhøjde, og skaber et grundlag der er værd at arbejde med, samt tager projektet bid for bid.

Som andre er inde, vil jeg også anbefale at se bort fra de færdige CMS, og i stedet få skrevet en skræddersyet løsning, baseret på et af de populære frameworks. Alternativt kan du vælge en løsning der allerede er skræddersyet til dit formål, og udbygger denne. Om du benytter PHP, ASP.NET, Ruby eller noget fjerde er egentlig ligegyldigt. En programmør, med mere end blot nogle få års erhvervserfaring, har kendskab til mange populære værktøjer, der giver fordele for hvert enkelt sprog. Om du vælger en autodidakt, eller en uddannet programmør er nok mest relevant, når du vælger unge og uerfarne. 

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Krog,

Jeg er glad for at du tog mit indlæg som du gjorde.

Og også yderst positiv over at jeg havde lavet nogle forkerte antagelser.Smile

Din vigtigste opgave er at kravspecificerer, dvs. beskrive alle de funktioner du ønsker dit system skal kunne, samt hvordan de skal virke.

Ligeledes er det vigtigt at have for øje at dit system nemt skal kunne vedligeholdes og udvides. Dette er ofte en stor opgave hvis man forsøger sig med outsourcing, hvor nemmest mulige løsning oftest er den arbejdsmoral der leveres.

Find dig evt. en IT partner i projektet der kan supplere dine kompetencer. Her er det vigtigt at fortælle hvad du bidrager med og så kan de 100.000 kr. jo måske benyttes til marketing i stedet. ;-)

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KrogDK

Hvis du skal bruge en kopi af freelancer som kan tilrettes dit formål, så kan du købe denne kopi som et script (sikkert til under 1000$). Derefter hyrer du en dygtig inder til at lave rettelserne (det er ikke altid helt nemt at rette i). Jeg er ikke 100% sikker på at det er dig, men jeg har vidst allerede henvist een Krog til min indiske samarbejdspartner som jeg vil mene kan løse opgaven - hvis det ikke er dig så send mig lige en pm og bed om hans email...han tager 15$ i timen

Prøv at google "freelancer clone" eller "freelancer script" og find et project du kan lide.

PS Du skal nok regne med at det skal laves i PHP for at opnå det bedste resultat, ASP.net er også en mulighed men for dyrt at rette i, Wordpress er ikke godt nok imho

Mvh

 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)