Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelancer.com (Programmør skills?)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 80
Fra  SponsorDB.dk Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Hvis jeg skal have lavet en nøjagtig kopi (for spørgsmålets enkeltheds skyld) af www.freelancer.com, men ingen kendskab har til programmering, hvilke evner skal jeg så lede efter hos en programmør/udvikler? Her tænker jeg på programmeringssprog m.m.

Kort fortalt, hvordan ville jobopslaget se ud for en udvikler, der skulle have til opgave at udvikle freelancer.com? Hvis det er muligt at sætte en cirka-pris på et sådan projekt, ville det være helt fantastisk - også selv om det kun er meget vejledende.

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 80
Fra  SponsorDB.dk Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Som opfølgning på mit første indlæg, vil jeg lige pointere, at der er styr på den grafiske del af projektet, og at der derfor udelukkende er tale om selve programmeringen/udviklingen af sitet.

Håber at nogen har noget at byde ind med.

Ha' en fantastisk dag! 

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 191
Fra  Eye4Web Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
Fra Odense C
Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som Eye4Web også siger, ville jeg helt sikkert selv udvikle projektet i et framework og ikke benytte et færdiglavet CMS med plugins.

Enhver udvikler med en god portion MVC erfaring bør kunne klare jobbet.
Dog tror jeg projektet er større end som så.

Med et blindt skud i tågen kommer du nok ikke under 50k for en tilsvarende skrædersyet webapplikation.

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 80
Fra  SponsorDB.dk Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret allesammen.

Jeg er helt enig i, at et sådan system bør opbygges fra bunden - det var ihvertfald hvad jeg selv havde forventet, ville være den bedste løsning.
Men kan I kort ridse op, hvilke ulemper der er ved at anvende et allerede eksisterende CMS (wordpress, Joomla m.m.) med plugins, hvis det viser sig at de indeholder de ønskede features?

Jeg havde selv omkring 75-100k i tankerne, så det tyder på, at projektet vil kunne holdes indenfor dét prisspænd. 

Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 191
Fra  Eye4Web Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre du finder noget der kan 100% det som du vil have, så vil en programmør skulle rette i det plugins du finder. Dvs. du kan ikke bare opdaterer pluginet fra udbyderen, og lad os sige der kommer en ny version af joomla, så er pluginnet måske heller ikke kompatibelt med den nye version. Dvs. at du til sidst er fanget på en gammel version af pluginnet og en gammel versoin af joomla.

Har du en kravspecifikation på projektet, så vil jeg da gerne komme med et tilbud :)

Du skal være velkommen til at ringe til mig på 31 71 47 30 eller skrive på daniel@eye4web.dk.

Bemærk: Vi er ikke biilige(vi er dog heller ikke extremt dyre ;) ) da vi gerne vil lave noget ordentligt og det tager tid :)

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kig dig nøje for, inden du vælger en freelancer og se på deres referencer Wink

Mange, alt for mange efter min mening, tager 500-1200 i timen, men har ikke altid den tilsvarende erfaring.

Så kan du jo gange op, 500DKK plus moms = 200 timer... Det er ca 1 måneds arbejde for en intens programmør, og så er det sgu vigtigt han ved hvad han laver og holder tungen lige i munden :)

-- og nej, det er ikke for at score en opgave for jeg har ikke tid før engang i start marts til nye opgaver --

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Krog,

Dit projekt handler meget mere om din villighed til risiko og dit kendskab til markedet.

Der er ingen tvivl om at det marked du ønsker at komme ind på er oversømmet af tilbud på nuværende tidspunkt. Derfor lyder det umiddelbart som en strategisk dårlig beslutning, at tro at du kan konkurrer med freelancer.com med baggrund i en kopi af deres side.

Ved mindre at du ved, at du har den andel leverandører og kunder der kan skabe din succes, så bør du lave en forretningsplan for dette projekt inden du kaster dig ud i det. Hvorfor skal leverandørerne og kunderne vælge dig i stedet for en virksomhed der tjener så frygteligt mange penge at de kan dræbe din virksomhed, så nemt som at knipse med fingrene.

At lave en kopi af freelancer.com er lige så god en ide som de 1.000 kopier der kom af youtube i sin tid, de 100.000 udgaver der kom af facebook, de 20.000 udgaver der kom af fiverr - Men hvor mange af dem lykkedes?

Hvis du alligevel vælger at gå videre med dette projekt, må det være fordi du har lavet nogle af de strategiske valg, der ved første øjekast virkede til at mangle. Og så kan det muligvis være en okay ide, da markedet jo er enormt og der muligvis er plads til flere end f.eks. de store elance og freelancer.

Der vil jeg råde dig til ikke at lytte til ovenstående indlæg. Eller jo, idealt set er alle systemer bedst når de er bygget fra bunden. Men igen! Vil du tage denne risiko, når du kan bevise eller modbevise din forretning for 1/10 af prisen. F.eks. blev Amino bygget på et forum fra starten, er siden blevet udbygget men basis var et standard system. Tradeshift der er et af de mest innovative danske IT projekter blev bygget på Drupal i udgave 1 osv. Dermed kan standard systemer være en billig og effektiv måde at teste en ide, inden man smider 100.000 ud af vinduet.

Det sjove spørgsmål til denne her tråd kunne være: Hvorfor benytter du ikke freelancer.com selv til at hente tilbud på en klon?

Af andre alternativer kan du google freelancer klon, eller elance klon (hvilket igen viser hvor mange der har prøvet denne samme ide før dig). Dette script kunne f.eks. være en fin start til at teste om din ide kan laves til et firma: link.

Hvis du dog vil have lavet dit eget system i mindre eller større omfang er du velkommen til at kontakte os for rådgivning og udvikling. Held og lykke med din forretningside, håber ikke jeg har taget modet fra dig med dette realitets tjek.Smile

Mvh. Sven Philipsen (beklager et lidt langt indlæg)

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 80
Fra  SponsorDB.dk Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Swon:

Hej Krog,

Dit projekt handler meget mere om din villighed til risiko og dit kendskab til markedet.

Der er ingen tvivl om at det marked du ønsker at komme ind på er oversømmet af tilbud på nuværende tidspunkt. Derfor lyder det umiddelbart som en strategisk dårlig beslutning, at tro at du kan konkurrer med freelancer.com med baggrund i en kopi af deres side.

Ved mindre at du ved at du har det andel leverandører og kunder der kan skabe din succes, så bør du lave en forretningsplan for dette projekt inden du kaster dig ud i det. Hvorfor skal leverandørerne og kunderne vælge dig i stedet for en virksomhed der tjener så frygteligt mange penge at de kan dræbe din virksomhed, så nemt som at knipse med fingrene.

At lave en kopi af freelancer.com er lige så god en ide som de 1.000 kopier der kom af youtube i sin tid, de 100.000 udgaver der kom af facebook, de 20.000 udgaver der kom af fiverr - Men hvor mange af dem lykkedes?

Hvis du alligevel vælger at gå videre med dette projekt, må det være fordi du har lavet nogle af de strategiske valg der ved første øjekast virker til at mangle. Og så kan det muligvis være en okay ide, da markedet jo er enormt og der muligvis er plads til flere end f.eks. de store elance og freelancer.

Der vil jeg råde dig til ikke at lytte til ovenstående indlæg. Eller jo, idealt set er alle systemer bedst når de er bygget fra bunden. Men igen! Vil du tage denne risiko, når du kan bevise eller modbevise din forretning for 1/10 af prisen. F.eks. blev Amino bygget på et forum fra starten, er siden blevet udbygget men basis var et standard system. Tradeshift der er et af de mest innovative danske IT projekter blev bygget på Drupal i udgave 1 osv. Dermed kan standard systemer være en billig og effektiv måde at teste en ide, inden man smider 100.000 ud af vinduet.

Det sjove spørgsmål til denne her tråd kunne være: Hvorfor benytter du ikke freelancer.com selv til at hente tilbud på en klon?

Af andre alternativer kan du google freelancer klon, eller elance klon (hvilket igen viser hvor mange der har prøvet denne samme ide før dig). Dette script kunne f.eks. være en fin start til at teste om din ide kan laves til et firma: link.

Hvis du dog vil have lavet dit eget system i mindre eller større omfang er du velkommen til at kontakte os for rådgivning og udvikling. Held og lykke med din forretningside, håber ikke jeg har taget modet fra dig med dette realitets tjek.Smile

Mvh. Sven Philipsen

Hej Sven,

Hold da op, sikke en grundig og velargumenteret besvarelse - thumbs up. Jeg håber derfor ikke du bliver skuffet, når jeg fortæller dig, at jeg på ingen måde har planer om at lave en konkurrent til freelancer.com. Projektet bygger på samme koncept, og indeholder rigtig mange af de samme features - blot i en helt anden boldgade og med en helt anden målgruppe.

Indlægget var egentlig ment som en forespørgsel på, hvilke kvaliteter en udvikler skulle besidde, for at kunne løfte en tilsvarende opgave.
Jeg har et gennemarbejdet koncept klar (forretningsplan under udarbejdelse), men ellers har du da fuldstændig ret i alle dine antagelser.

Jeg har nu en idé om, hvilke kvaliteter jeg skal lede efter, og der er jo allerede et par stykker der har budt sig til i denne tråd Smile
 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)