Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken klient til nyhedsbreve?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Eksempel: Et forlag har et nyhedsbrev hvor man kan tilmelde sig 2 emneområder: skønlitteratur og faglitteratur.
En kvinde tilmelder sig begge områder en mand kun det ene.

Ved udsendelse af nyhedsbrev vil kvinden se 2 artikler, som omhandler hvert sit emneområde. Manden vil kun se en artikel.
Ydermere kunne man forestille sig at Call to action knappen er lyserød når modtager er en kvinde, blå når modtager er en mand.

Hvis et nyhedsbrev system ikke magter ægte dynamic content, vil man i ovenstående eksempel være nødt til at først segmentere sin liste på mænd og kvinder, som så skal sendes seperat, og ydermere på interesseområder. Det giver i ovenstående eksempel minimum 4 kampagner der skal sendes i stedet for kun 1.
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:
Eksempel: Et forlag har et nyhedsbrev hvor man kan tilmelde sig 2 emneområder: skønlitteratur og faglitteratur.
En kvinde tilmelder sig begge områder en mand kun det ene.

Ved udsendelse af nyhedsbrev vil kvinden se 2 artikler, som omhandler hvert sit emneområde. Manden vil kun se en artikel.
Ydermere kunne man forestille sig at Call to action knappen er lyserød når modtager er en kvinde, blå når modtager er en mand.

Hvis et nyhedsbrev system ikke magter ægte dynamic content, vil man i ovenstående eksempel være nødt til at først segmentere sin liste på mænd og kvinder, som så skal sendes seperat, og ydermere på interesseområder. Det giver i ovenstående eksempel minimum 4 kampagner der skal sendes i stedet for kun 1.

Det er skam muligt i Ubivox. Vores nyhedsbreve understøtter templatesproget Jinja2, der har understøttelse for if-konstruktioner, løkker og meget andet. Dermed kan man uden de store krumspring programmere sig et nyhedsbrev med indhold, der varierer afhængig af interesser registreret for modtageren. 

Vi har også tidligere implementeret skabeloner for kunder, hvor denne funktion er indbygget. I stedet for at programmere indholdet selv, kan de for hver sektion i nyhedsbrevet vælge hvilke modtagergrupper, den skal vises til.

En anden variation, hvor vi også har brugt funktionen: En kunde sender til mange modtagere, der gør brug af Skolekom, som ikke understøtter HTML særlig godt. Til disse modtagere, som alle ligger på @skolekom.dk, sendes et særligt nyhedsbrev, som ganske simpelt linker til en online version af nyhedsbrevet, med en kort beskrivelse af indholdet i e-mailen. Kunden skal kun skrive indholdet én gang, og behøver ikke gøre noget særligt for, at Skolekom-modtagerne kan læse nyhedsbrevet. Det håndterer kundens skabelon automatisk.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kræver at man skal ind og rode i HTML koden gør det ikke? Hvis ja tro jeg 99% af alle marketingfolk giver op, det er simpelthen ikke bruger venligt nok.
Correct me if i am wrong
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

I CMSjet kan du programmere ved at skrive ren tekst, præcis som vi skriver her i tråden - ikke kun gældende for e-mail indholdet; men 100% integreret sammen med hjemmesideindholdet.

Så du kan vise præcist det personaliserede indhold du ønsker uden at forlade din WYSIWYG editor.

Dette eksempel er klippet direkte fra editoren (Ikke HTML):

Jeg fortæller dig alt dette så du kan se, at konverteringsoptimering ikke kun giver flere kunder fra de samme besøgende; men at det også hjælper din søgemaskineoptimering.

<{ If <{interest;added;konverteringsoptimering;-;any date}> Then }>Du er allerede tilmeldt vores specielle "kanal" hvor vi fortæller hvad du kan gøre for at optimere dine konverteringer, så du vil også fremover modtage mails fra os når vi skriver om hvad du selv kan gøre for at få flere besøgende konverteret til kunder.

Hvis du også vil tilmelde dig andre interesser kan du gøre det her til venstre.
Der er ingen "Gem" knap da dine interesser bliver gemt i samme øjeblik du markerer dem.<{Else}>

Da du endnu ikke er tilmeldt vores specielle "kanal" hvor vi fortæller hvad du kan gøre for at optimere dine konverteringer, så kan du tilmelde dig her:

<{interest;input;konverteringsoptimering;;;}>
 

Så får du fremover mails fra os når vi skriver om hvad du selv kan gøre for at få flere besøgende konverteret til kunder.

Du er tilmeldt lige så snart du har klikket i checkboksen. Du skal altså ikke lede efter en "Send" knap - for den er der ikke.

Hvis du også vil tilmelde dig andre interesser kan du også gøre det her til venstre.
Der er ingen "Gem" knap da dine interesser bliver gemt i samme øjeblik du markerer dem.
<{End If}>

For din Success på Internettet,

Christian Garrelts

....

Og så kan vi selvfølgelig også split teste Nyhedsbreve, Autoresponder og Landingssider med og uden skift af URL.

http://www.imarketing.dk/?P=Splittest.77.692.692.0.i

Du kan altså fremstille 2 vidt forskellige landingssider og split teste mellem dem og måle "most wanted action" for hver af dem - eller bruge samme værktøj til at splitteste e-mail udsendelse - med f.eks. "open rate" "klik" eller "tilmelding" inde på hjemmesiden som resultat af hvilken e-mail der blev sendt ud.

Det burde også være muligt at køre Taguchi test mellem Nyhedsbreve og Landingssider; men det har jeg ikke prøvet endnu, da systemet er nyudviklet - og nu er der jo ingen grund til at gøre tingene mere komplekse end de behøver at være Smile

Venlig hilsen,
Christian

Fra Akureyri
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 144
Fra  Original Iceland Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de gode og brugbare svar, nu har jeg, nogle konkrete navne at gå efter. Også rart med lidt mere "nørdet" viden omkring de forskellige funktioner, det er ting, jeg slet ikke havde tænkt inden.

Med venlig hilsen

Kristinn Berg Gunnarsson

Bamboo Revolution - Originale, stilrene bambusure

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:
Det kræver at man skal ind og rode i HTML koden gør det ikke? Hvis ja tro jeg 99% af alle marketingfolk giver op, det er simpelthen ikke bruger venligt nok.
Correct me if i am wrong

Det kan gøres via HTML-koden, men det kan også gøres direkte i indholdet. Og, nemmest af alt kan det implementeres i kundens skabelon, så de fra en række dropdowns vælger de kriterier, modtageren skal opfylde for at se specifikt indhold.

Men lad os tage eventuel yderligere snak via PB, så vi ikke fjerner fokus fra emnet. :)

Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

De ting du/I ønsker med dynamisk indhold, både indtastet i vores systemet, hentet via vores datasync tjeneste eller indsat via vores API, kan vi håndtere på kryds og tværs i systemet.

Vi udbygger dette område MEGET lige nu - og er snart klar med hele kombinere flows mv. som det ses fra systemer fra koster fra 30.000 pr. måned og op :)

Lige nu kan vi meget både på triggers og autoresponders i kombination med dynamisk indhold, segmenter og andet. Og så har vi naturligvis et gratis Wordpress modul.

Kim

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil gerne tilslutte dem, der har positive ting at sige om Mailchimp. Jeg kunne ikke ønske mig et mere simpelt og brugervenligt system til at sende nyhedsbreve ud end Mailchimp.

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)