En kvinde tilmelder sig begge områder en mand kun det ene. Ved udsendelse af nyhedsbrev vil kvinden se 2 artikler, som omhandler hvert sit emneområde. Manden vil kun se en artikel. Ydermere kunne man forestille sig at Call to action knappen er lyserød når modtager er en kvinde, blå når modtager er en mand. Hvis et nyhedsbrev system ikke magter ægte dynamic content, vil man i ovenstående eksempel være nødt til at først segmentere sin liste på mænd og kvinder, som så skal sendes seperat, og ydermere på interesseområder. Det giver i ovenstående eksempel minimum 4 kampagner der skal sendes i stedet for kun 1. |
Jesper I. P:Eksempel: Et forlag har et nyhedsbrev hvor man kan tilmelde sig 2 emneområder: skønlitteratur og faglitteratur.
En kvinde tilmelder sig begge områder en mand kun det ene.
Ved udsendelse af nyhedsbrev vil kvinden se 2 artikler, som omhandler hvert sit emneområde. Manden vil kun se en artikel.
Ydermere kunne man forestille sig at Call to action knappen er lyserød når modtager er en kvinde, blå når modtager er en mand.
Hvis et nyhedsbrev system ikke magter ægte dynamic content, vil man i ovenstående eksempel være nødt til at først segmentere sin liste på mænd og kvinder, som så skal sendes seperat, og ydermere på interesseområder. Det giver i ovenstående eksempel minimum 4 kampagner der skal sendes i stedet for kun 1.
Det er skam muligt i Ubivox. Vores nyhedsbreve understøtter templatesproget Jinja2, der har understøttelse for if-konstruktioner, løkker og meget andet. Dermed kan man uden de store krumspring programmere sig et nyhedsbrev med indhold, der varierer afhængig af interesser registreret for modtageren.
Vi har også tidligere implementeret skabeloner for kunder, hvor denne funktion er indbygget. I stedet for at programmere indholdet selv, kan de for hver sektion i nyhedsbrevet vælge hvilke modtagergrupper, den skal vises til.
En anden variation, hvor vi også har brugt funktionen: En kunde sender til mange modtagere, der gør brug af Skolekom, som ikke understøtter HTML særlig godt. Til disse modtagere, som alle ligger på @skolekom.dk, sendes et særligt nyhedsbrev, som ganske simpelt linker til en online version af nyhedsbrevet, med en kort beskrivelse af indholdet i e-mailen. Kunden skal kun skrive indholdet én gang, og behøver ikke gøre noget særligt for, at Skolekom-modtagerne kan læse nyhedsbrevet. Det håndterer kundens skabelon automatisk.