Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad forventer du af en blog engine?

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Carsten.

Man kan også gøre det, at man laver en første-version og viser det til Verden og beder dem komme med input til en version 2. Det er meget nemmere for folk at forholde sig til noget konkret.

Det er vel faktisk det, jeg har gjort. Amino er jo for "alle" i den betydning, at det ikke kun er programmører.

Desværre er der en tendens til - ikke for at såre nogen - at svarene i debatterne ikke altid matcher spørgsmålet.

Det er vel strengt taget kun B. Hvarregaard, der konkret har nævnt, hvilken feature han savner i denne tråd.

På en måde ønsker jeg dog heller ikke at styre debatten, da alle indlæg potentielt kan indeholde guldkorn, som ellers ikke kom for dagens lys.

Men på denne side har jeg listet de vigtigste features, så måske skulle jeg alligevel bede om, svarerne forholder sig til denne liste (og så udseendet/indholdet på siderne, som jo netop er lavet med WBlog).

Man behøver f. eks. ikke kommentere den lidt kradse orange header, som jeg selv ser som en foreløbig ting, til jeg finder en bedre, og som ikke er med i den version, man download'er.

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nu gået en uge uden nye indlæg, så jeg vil lige afslutte tråden med en kommentar til Kaspers bemærkning om Race conditions (i det flg. RC), dels for at forhindre misforståelser, dels til oplysning for andre. Jeg er klar over, at Amino ikke er for teknik-nørder, så jeg har forsøgt at generalisere beskrivelsen.

Problemet med RC opstår, når flere tråde forespørger på samme lageradresse - f. eks. en variabel - og mindst én af trådene opdaterer denne variabel. Da trådene kan afvikles i vilkårlig rækkefølge, bliver resultatet derefter.

Selvom jeg ikke har programmeret WBlog til at anvende flere tråde pånær v. e-mail notification ifm. nye kommentarer til de forskellige indlæg, kan både browser og Net framework være implementeret, så visse dele af applikationen afvikles i forskellige tråde (og faktisk også bliver det). Dette giver f. eks. et standard-problem ved udlogning i Firefox, men det er der programmeret en løsning på.

RC er således ikke begrænset til javascript. Men jeg vil gerne pointere, at WBlog netop ikke benytter javascripts med undtagelse af de to klatter kode til Google Adsense som ikke giver problemer med RC. Det er korrekt, at den genererede html-kode indeholder javascripts, men det er noget, ASP.Net indsætter og således uden for min rækkevidde.

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)