Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO tekst til billeder i wordPress

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, jeg er ved at oploade nogle billeder på min nye wordPress side og når jeg oploader kommer der det her vindue op med en lille visning af mit billede og så nogle felter under hvor der står: Title - Alternate tekst - Caption - Description og et par andre ting.

Skal jeg skrive noget i de felter af hensyn til seo? i Title kalder jeg billede det som det forstiller men hvad med de andre? kan jeg lave nogle keyword eller...

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:45

Ja de er "vigtige" og udfylde både af hensyn til SEO. men også af hensyn til svagtseende og blinde.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Skrevet kl. 20:56

Hej Ib! ja og hvad med de hørehæmmet... jeg tænkte mere på hvordan google ser på de felter. hvad skal jeg skrive der hvor der står Caption og description hvis mit billede viser en tagrende?

Mvh. Jens

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 21:01

Alternate tekst, er dit "alt-tag" og som minimum her skal du have dir keyword. Det er samtidig den tekst besøgende vil se hvis billedet ikke loades, af en eller anden grund. :-)

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:11

Jens Stæhr:
hvad med de hørehæmmet

??

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Skrevet kl. 21:25

Mener du vi skal lave søgemaskineoptimering for blinde menesker? hvis du tænker på robotoplæsning af teks og billeder så har mine billeder allerede et navn og ikke bare et nummer. Det var mere om hvad de andre felter bruges til.

Mvh. Jens

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Word Press

Titel: den tekst du skriver i feltet Titel, bliver vist i en gul boks, når besøgende på din hjemmeside fører deres musemarkør hen over billedet

Alt-tekst: Af hensyn til handicappede (blinde, folk der ikke kan læse, ordblinde). Den Alt-tekst du skriver, er den tekst de svagtseende får læst op, når de surfer på din side. Hvis du ikke skriver noget ved de ikke hvd billedet skal forestille. Alt-teksten har også noget at skulle sige i forhold til SEO, da Google læser og forholder sig til hvad der står i den tekst. Google "læser" ikke billeder, derfor er flash hellere ikke særligt SEO venligt

Billedtekst: En tekst der vil bliev vist lige nedenunder billedet

Beskrivelse: Teksten i dette felt vil kun blive vist, hvis du klikker på knappen "indlægs-URL". Teksten her kan være en lidt længere beskrivelse af billedet, f.esk. til en gallerifunktion.

Link-URL:I dette felt kan der stå en webaddresse

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:30

Jens Stæhr:
Mener du vi skal lave søgemaskineoptimering for blinde menesker?

Læs mit svar oppeover

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Skrevet kl. 21:38
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Super, det var lige det jeg var ude efter, så udfylder jeg alle felterne fra start af. Mange tak!

Mvh. Jens

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)