Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man kalde sig i/s uden at være et firma?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 83
Fra  StickerDesign Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Ved siden af mit eget firma, skal vi på 3. årgang udvikle et produkt som vi skal præsentere for nogle dommere inde i bruuns galleri i Århus. I den forbindelse får vi en stand med eget bannere bord og vores egne t-shirts. Vi er igang med produktudviklingen, har lave budgetter, markedsføringskampagne og en forretningsmodel omkring vores "fremtidige" firma. Nu skal vi have visit kort og der er opstået uenigheder om hvad der skal stå derpå.

Vi er ikke et firma og har ikke et CVR nummer, da det er et virtuelt firma. Dog er der mulighed for at møde nye og realistiske samarbejdspartnere som kan bringe idéen videre.

Men hvad skal der stå på kortet?

1. Firmanavn i/s

2. Firmanavn

I forretningsplanen skriver vi at vi ønsker at oprette et i/s, men har ikke gjort det.

Med eller uden i/s?

Mvh. Casper Lauritsen

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 20:16
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person
Du skal selvfølgelig kalde virksomheden det som den retmæssig hedder og er eller ikke er registreret som.
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 83
Fra  StickerDesign Skrevet kl. 20:31

Tak for dit hurtige svar.

Hvis andre vil komme med deres mening er de yderst velkomne!

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 20:35

Har selv været til lignende event (Young Enterprise) og der blev firmanavnet (det virtuelle) skrevet på både stand/banner og på vores visitkort. Det er jo dét I står registreret med på deres bedømmelsesskemaer og på oversigten over tilmeldte virksomheder.

Eventuelle investorer kan uden problemer spørge ind til jeres firma og hvad jeres planer er for fremtiden - hvad enten der står I/S eller ej. Så det er en unødig bagatel at bekymre sig om, hvis jeg skal give min mening til kende. Uden I/S herfra.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 20:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis I aftaler, at I laver noget sammen, har I sådan et et I/S allerede. I behøver ikke at registrere det til Erhvervsstyrelsen. Det skal I først i det øjeblik I ønsker et CVR-nummer og en momsregistrering.

Derfor kan I med ro i sindet både skrive jeres firmanavn med og uden I/S. Begge ting går. I må til gengæld ikke kalde det for ApS eller SMBA. :-)

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 20:41

Jeg synes ikke at firmaformen er specielt relevant på forretningskort alligevel.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville ikke rode med at kalde noget I/S som ikke er det. I/S betyder for evt. folk der måske at der er solidarisk personlig hæftelse mellem flere personer - så det ville jeg aldrig gøre - med mindre I er helt tæt på at stifte et I/S til det.

Skal det lyder lidt mere af svung - så stik det en betegnelse efter det i påtænker - ex - Sticker consult - Sticker partners hvor sticker jo byttes ud med det i vil hedde 

eller jeres tre navne hvis de duer,  - B.L.Z. - (Brink, Lauritzen & Zederström) - som navn, men alt uden I/S eller andet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)