I øjeblikket får Google lov at indeksere både forsiden og indlæg/posts på siden. Jeg oplever nu på nogle af mine søgeord, at både forside og det specifikke indlæg/post bliver rangeret som hhv. 1 og 2 på Google.
Det tæller vel i virkeligheden som duplicate content - gør det ikke? Skal jeg lade være, at indeksere forsiden og i stedet lade Google indeksere de enkelte indlæg/posts?
Derudover kan jeg selvfølgelig altid bruge almindelige tips og tricks ;-)
Jeg går ud fra at du vurderer en rangering på hhv. 1 og 2 pladsen som værende positiv, derfor vil jeg mene at du ikke bør overreagere; "Never change the winning team."
Et godt råd ville være at resize og omstrukturere den øverste del af din forside, med det formål at gøre siden mere bruger/seo venligt.
Hvis du både har rang 1 og 2 på dit søgeord ville jeg absolut ikke røre noget som helst.!
Det kan da ikke være mere optimeret? :D
Men problemet er jo - for mig at se - at der nok er tale om duplicate content. Vil jeg ikke på sigt blive straffet for selvsamme af Google?
Forsiden indeholder jo et excerpt af teksten som man finder i det enkelte post. Er det ikke duplicate content, når begge sider indekseres på Google?
B:
Jeg går ud fra at du vurderer en rangering på hhv. 1 og 2 pladsen som værende positiv, derfor vil jeg mene at du ikke bør overreagere; "Never change the winning team."
Et godt råd ville være at resize og omstrukturere den øverste del af din forside, med det formål at gøre siden mere bruger/seo venligt.
Mvh. B
Hvad tænker du på med øverste del af forsiden? Er logofont og menu for stort? Eller er det en mindre slider, du fisker efter? Lad mig endelig høre.
Bare lad det være som det er. Størstedelen af alle med blog, eller hjemmeside i WP har både forside og alt andet (med undtagelse af tags og lidt andet) indexeret i Google. Hvis det er samme tekst på ditdomæne.dk/url1 og ditdomæne.dk/url2, så kan der forekomme et problem, men ellers ikke når det er på den måde der.
Et udsnit af et indlæg på forsiden vil stortset aldrig blive betragtet som duplicate content hvis det hænger sammen med et link til den pågældende artikel.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Et udsnit af et indlæg på forsiden vil stortset aldrig blive betragtet som duplicate content hvis det hænger sammen med et link til den pågældende artikel.
Det afhænger af mængden af indhold både på forsiden og i de enkelte indlæg.
Jo større del af teksten, der er duplikeret, des større er problemet.
Den helt sikre løsning er manuelle uddrag, men så længe uddragene er korte, indlæggene relativt lange og antallet af indlæg på forsiden højt, kan du roligt fortsætte som nu.