Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS /As/Is..?.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg står for at skal starte webshop, hvad er mest fornuftigt, hvordan skal den registreres..?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47169
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:56

Som personligt CVR hvis det skal være billigt men du vil påtage dig egen risiko fuldt ud

Som I/S hvis I er to personer der vil tage personlig solidarisk risiko i selskabet

som ApS hvis du vil indsætte en ApS kapital på 80.000 kr - som du så kan bruge til varelager f.eks.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 20:58

Jeg har skrevet lidt om, hvornår man med fordel kan vælge et I/S / enkeltmandsvirksomhed og hvornår man med fordel kan vælge et ApS, når man skal starte fx en webshop.

Du kan finde indlægget her: http://www.juf.dk/aps-eller-is-til-virksomheden/ 

Det kan være en fordel i starten at have et I/S, da du kan trække fx. det indledende underskud til lagerindkøb fra i din personlige indkomstskat. Især, hvis du omdanner til ApS og derved minimerer risikoen og gør det nemmere ifht. eventuelle partnere senere hen.

Tilmeldt 6. Aug 12
Skrevet kl. 21:03
Jeg forventer at skyde ca 100.000 i lager og pc til at starte med, og så er ApS vel vejen..?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:16

ja det kunne det nemt være, men stift først selskabet med kontanter  det er billigere end via aportindskud - og så kan din ApS kapital godt ligge i f.eks varelager - bare søg at bevare egenkapitalen på de 80t

Tilmeldt 6. Aug 12
Skrevet kl. 21:22
Hvis jeg nu ik kan opretholde egenkapitalen på de 80t hvad så..?
Er det så smartere at strikke det anderledes sammen..?
Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 22:01

Du skal spørge en god revisor og købe et svar med ansvar.

Overordnet tænk risiko versus personligt fradrag. Underskud lavet i personligt ejet kan fradrages anden indtægt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:03

du kan som nævnt bare ha personligt CVR der er ikke krav til noget med egenkapital. Det betyder bare at du hæfter personligt. Det vil du formentlig også komme til i forhold til banken i et ApS - som selvskyldnerkautionist.

Der sker rent praktisk heller ikke noget ved at ApS kapitalen svinger i princippet, så længe der ikke er kreditorer der protesterer - måske fordi de taber penge. Hvis kapitalen går ned under 62.500 kr (mener jeg det er) så skal du efter reglerne i ledelsen undersøge om det er forsvarligt at forsætte og træffe beslutning om hvorvidt man tror på at egenkapitalen vil blive genskabt.

I virkelighedens verden, vil du kunne finde ApS´er som gennem flere år har negativ ApS kapital, uden der sker ledelsen spor - det ligger som sagt i, at der ikke er kreditorer der bliver nødlidende. Om der en gang i fremtiden kan komme mere opfølgning skal jeg ikke turde sige spor om

Værdien af dit varelager (købspris) vil jo være en del af egenkapitalen, medens en computer nok af dig vil blive straksafskrevet og ikke være del af EK i et ApS - Dit overskud (som du vel forhåbentlig får) vil jo også lægge penge til EK

vh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)