Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er danskerne sure?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Dec 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver dig ret... Men der er mange måde man kan se det på synes jeg.

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil S:

Nok pga. de indvandrekoisker snyder i skat.. Zip it!

Udover at danskerne er kendte for at være sure, er de også verdenskendte for at være blandt de mest snæversynede og pessimistiske mennesker på jorden.

Fede malerier en blog om malerier

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Smith:
I en 7-eleven og lignende, står der en 18-20 årig salgsassistent som er fokuseret på weekendens fest / fester og generelt er ligeglad med butikken samt kunderne.

Læs igennem hvad du selv skriver og find din fejl.

Jeg bliver støt fordi at du generalisere. At du mener at jeg bliver stødt fordi at jeg er en af dem som giver dårlig service, må stå for egen regning - jeg (og alle kunder som går ud af den butik når jeg er ved kassen) ved bedre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kulturelt er det normalt at invandrer er selvstændige med egene forrretninger, kiosker og cafer. (tag bare et smut i mellemøstens lande, det en tradition at selv starte noget op :D )

Måske har det noget at gøre med at vi fleste her i DK har bare glade for at have et lønmodtager job og bare vil have vores løn uden at gøre en ekstra god indsats (god, varm, smilende service) og være medansvarlige.

Dengang jeg arbejdede i Føtex, var det altid vores afd. Chef som gjorde denne ekstra indsats og behandlede kunderne som konger, men det gjorde os andre ungarbejder ikke. Dog er jeg en person der elsker at snakke med folk og stifte bekendtskab, så jeg snakkede og hilste altid med kunderne og nogle gange førte en lidt længere samtale med dem når der ikke var det store at lave :p  

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

 

jeg vil sige at vi har godt a´f at mærke den krise som vi har, og jeg håber faktisk måske lidt på at den bliver værre, så folk kan forstå hvad der vigtigst i livet.

ikke alle men mange forventer hvis ikke lige vi kan klare det er det samfundet´s skyld

og derfor vil jeg tilbage til indvandre, fordi de kommer fra en baggrund hvor de fleste af dem skal kæmpe for overlevelse, hvor herhjemme skal vi kæmpe for at man gider løfte sin egen røv for at tage et job til 110 kr og bidrage med noget eller bare lad samfundet betale.

jeg må indrømme jeg er ved at kaste op over samfundet, og jeg er igang med at søge efter en ny medarbejder, og jeg tror det ender med en "ikke dansker" da jeg ikke gider høre det samme og det samme nemlig vi har det hårdt, det kan jeg ikke leve for, åh så mister jeg retten til højeste dagpenge sats osv.

undskyld ikke sikkert den helt passer her, men jeg vil bare sige, det er dejlig at komme på en grilbar eller anden butik med en indvandre, som ofre måske 10 timer om dagen, dem tager jeg sku hatten af for, og nej jeg er ikke indvandre men pære dansk.

forsat god aften til jer

thomas

Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 328
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke man kan generalisere fra kiosk til kiosk og fra 7/11 til 7/11.

Jeg tror simpelthen det er de forskellige individer der står bag kasseapparatet der skaber stemningen.

Jeg bor selv på Lolland men var for 4 måneder siden i en 7/11 i København, og den unge gut som stod bag kassen skabte den fedeste stemning jeg har oplevet i en kiosk. Der var lang kø, men alligevel fyrede han den ene joke af efter den anden. 

Så min oplevelse i den lange kø blev ligepludselig en fornøjelse sammen med en masse andre handlende!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Fede Malerier:

Emil S:

Nok pga. de indvandrekoisker snyder i skat.. Zip it!

Udover at danskerne er kendte for at være sure, er de også verdenskendte for at være blandt de mest snæversynede og pessimistiske mennesker på jorden.

Der i øvrigt elsker at købe og udføre sort arbejde, men ikke kan fordrage at andre gør det samme, eller snyder i skat :o)

Og ja, jeg er pissesur Big Smile

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:

Der i øvrigt elsker at købe og udføre sort arbejde, men ikke kan fordrage at andre gør det samme :o)

Og ja, jeg er pissesur Big Smile

 

 Ja det hedder vist også at være dobbelmoralsk ?

Fra Roskilde
Tilmeldt 14. May 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Det er vist en vanskelig diskusion med mange vinkler, gode og dårlige oplevelser.
Der kan godt være gode 7-Eleven og dårlige alm. Kiosker, det er meget afhængige af ejerne og medarbejderne i de enkelte butikker.

7-Eleven foran Hovedbanegården på Banegårdspladsen ved Arbejdernes Landsbank, der har jeg aldrig oplevet andet end glade og smilende medarbejder, og vigtigst er maden altid frisk og indbydende når jeg er forbi.

Der er en blanding af medarbejder fra flere forskellige nationaliteter, og Chefen er danske.
Dette må være beviset på at 7-Eleven kan godt yde service og behandle deres kunder med et smil, det er kun chefen og medarbejderne som sætter begrænsningerne, ikke koncepter og adm. Direktører.

Fortsat god dag- Søren
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det er meget kulturelt. I Danmark er vi på godt og ondt et folk der er opdraget til at opfatte os alle som 'lige' i meget høj grad. Det betyder - desværre efter min mening - også at vi tager den ellers fornuftige holdning, med over i arbejdslivet. Normalt er det jo sådan i forretning at den der køber har mere magt overfor sælger da det jo er køber der har pengene. Det får traditionelt sælger til at være en smule ydmyg og fedte en smule - på den gode måde.

Det kender de fleste selvstændige vel til. Men jeg tror mange danskere opfatter det som lidt ydmygende at skulle træde ind i rollen som 'underdanig' netop på grund af den ekstreme lighed vi dyrker her. Især hvis man er sådan lidt forkælet teenager der lige har sluppet mors skørter.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)