Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at forstår regler, hvor jeg vil starte at sælge over nettet ( som selvstændige )

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  DANMAG ApS malerservice Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har flere spørgsmål om reglerne.

Jeg er maler ( selvstændig ) og vil gerne begynde at sælge maling på nettet.
Jeg arbejder på min hjemmeside og den vil være snart klar.

Skal jeg have nogen speciel tilladelse til at starte og sælge over nettet ?
Hvis mit branche er : malerforretning, skal jeg registrere også anden branche til sælge noget på nettet? Skal jeg skifte selskabsform fra enkeltmandsvirksomhed til ApS ?
Andet spørgsmål:
Kan jeg bruge min nuværende regnskabsprogram til at sælge ting på nettet sammen med malerarbejde jeg udfører? Hvordan ?
Hvem er Bank konto? Kan je stadig bruge den nuværende bank konto eller oprette nyt firma konto til kun websiden ?

Ville du anbefale noget ?
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:38

Danmag v/ Daniel Gadus:
Skal jeg have nogen speciel tilladelse til at starte og sælge over nettet ?

Nej det er ikke nødvendigt.

Danmag v/ Daniel Gadus:
Hvis mit branche er : malerforretning, skal jeg registrere også anden branche til sælge noget på nettet? Skal jeg skifte selskabsform fra enkeltmandsvirksomhed til ApS ?

Du behøver ikke skifte, men det vil nok være en anbefaling at gøre det. En af grundene er jo at hvis du går på røven så er det kun dit firma der ryger når det er et ApS og som enkeltmands så mister du alt.

Danmag v/ Daniel Gadus:
Kan jeg bruge min nuværende regnskabsprogram til at sælge ting på nettet sammen med malerarbejde jeg udfører? Hvordan ?

Det kan du sagtens. Du kan lave en konto under salg der hedder onlinesalg så det er nemmere for dig at se hvad der bliver solgt online. Ellers snak med din revisor.

Danmag v/ Daniel Gadus:
Hvem er Bank konto? Kan je stadig bruge den nuværende bank konto eller oprette nyt firma konto til kun websiden ?

Du kan sagtens bruge samme bankkonto som du har nu.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:00

Du skal nu nok registrere en ekstra branche eller 2 - men jeg er ikke sikker. Umiddelbart så er malere der tager ud og maler vel noget med branche 43 34 60 medens engros salg af maling er 46 73 20 og detailsalg 46 52 10 - så du skal nok lige checke om du skal registrere et par brancher mere

Ellers enig med Niels Henriksen hele vejen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kastrup
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 14
Fra  Aqua Wellness A/S Skrevet kl. 20:14

Min webshop har været igang i et år, super nemt, masser af nat arbejde, så held og lykke

Der kommer små opgaver som at finde løsningen til at sende  20l. maling, fragt mænd er pokkers dyre, og ikke nemt for dem at levere til private

jeg har ikke helt selv fundet løsningen, men det kommer :-)

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  DANMAG ApS malerservice Skrevet kl. 21:10

Tak for det, Aminoer :)

Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 22:05

Der er mange gode løsninger til både fragt og andet. Ring og brug ti min af min tid - så får du svarene ub.

42555555
Kim

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)