Jeg er maler ( selvstændig ) og vil gerne begynde at sælge maling på nettet. Jeg arbejder på min hjemmeside og den vil være snart klar. Skal jeg have nogen speciel tilladelse til at starte og sælge over nettet ? Hvis mit branche er : malerforretning, skal jeg registrere også anden branche til sælge noget på nettet? Skal jeg skifte selskabsform fra enkeltmandsvirksomhed til ApS ? Andet spørgsmål: Kan jeg bruge min nuværende regnskabsprogram til at sælge ting på nettet sammen med malerarbejde jeg udfører? Hvordan ? Hvem er Bank konto? Kan je stadig bruge den nuværende bank konto eller oprette nyt firma konto til kun websiden ? Ville du anbefale noget ? |
Danmag v/ Daniel Gadus:Skal jeg have nogen speciel tilladelse til at starte og sælge over nettet ?
Nej det er ikke nødvendigt.
Danmag v/ Daniel Gadus:Hvis mit branche er : malerforretning, skal jeg registrere også anden branche til sælge noget på nettet? Skal jeg skifte selskabsform fra enkeltmandsvirksomhed til ApS ?
Du behøver ikke skifte, men det vil nok være en anbefaling at gøre det. En af grundene er jo at hvis du går på røven så er det kun dit firma der ryger når det er et ApS og som enkeltmands så mister du alt.
Danmag v/ Daniel Gadus:Kan jeg bruge min nuværende regnskabsprogram til at sælge ting på nettet sammen med malerarbejde jeg udfører? Hvordan ?
Det kan du sagtens. Du kan lave en konto under salg der hedder onlinesalg så det er nemmere for dig at se hvad der bliver solgt online. Ellers snak med din revisor.
Danmag v/ Daniel Gadus:Hvem er Bank konto? Kan je stadig bruge den nuværende bank konto eller oprette nyt firma konto til kun websiden ?
Du kan sagtens bruge samme bankkonto som du har nu.