Ha ha ha . . Ja så er jeg jo godt på vej . . |
"Vinduespudser Vestsjælland" og "Vinduespolering Vestsjælland" bør være dine vigtigste keywords.
For det første er konkurrencen mindre på de ord, end bare på "Vinduespudser" mv., for det andet, er dit firma jo lokalt og ikke nationalt, derfor er det spild af tid at optimere efter blot "Vinduespudser". Som skrevet tidligere, vil din hjemmeside også konvertere bedre, ved at de besøgende faktisk finder det de leder efter på din hjemmeside. Henviser til det tænkte eksempel om fru Jensen fra Skagen, hun ville jo gå forgæves på din hjemmeside.
Når du så har optimeret efter de to først nævnte keywords, kan du gå efter de lavere hængende frugter, som kunne være "Vinduespudser + bynavn", her ville jeg finde de 5 største byer i dit område f.eks, og optimere efter dem også.
Det vil så betyde, at for det første skal du bruge mindre tid på at opnå gode Google placeringer, for det andet vil din hjemmeside tilbyde relevant indhold til de besøgende (Da du jo rent faktisk dækker deres område). Konklusion, du skal bruge mindre tid og kunden finder det han/hun søger efter = win/win.
Om optimeringen i WordPress:
Dine keywords skal indgå i din sides "title" tag, f.eks kunne forsidens titel være "Vinduespudser vestsjælland - 10 års erfaring i vinduespolering"
Dernæst skal dine keywords indgå i sidens tekster, f.eks i din H1/H2, og i selve brødteksten.
Det er meget kort fortalt.