|
Hej, jeg har den her lille netbutik: www.netshoppen.net |
Din webshop virker ikke.
den siger følgende:
Sorry, this store is no longer available.
But you can search over 2 million products on other Shopify stores
Debat
|
Hej, jeg har den her lille netbutik: www.netshoppen.net |
|
Din webshop virker ikke. Sorry, this store is no longer available.But you can search over 2 million products on other Shopify stores
|
www.greatskin.dk Din Online Skønhedsshop
|
Nu virker det :) |
Den virker fint ved mig :-) EDIT: Havde ikke set ovenstående. |
|
Hvis du bor i DK skal du skatte i DK. Hvor er din virksomhed registreret - i DK eller i Norge? Vær opmærksom på, at der allerede er et CVR i Danmark der hedder noget lignende: Hal-3 Netshoppen v/Annette Skou Der står under about at: Hovedkontoret ligger i Horsens, Danmark -og ledes av Alexander Karlsen. Det tyder jo på du dels slet ikke må importere noget uden at være importør-og moms registreret og dels vil være skattepligtig i DK Jeg forstår heller ikke lige din tekst på hjemmesiden med: Du trenger ikke tenke på ekstra utgifter ved fortolling. Hvis et produkt koster mer enn 200kr er momsgebyrer beregnet i prisen, og blir betalt av NetShoppen ved ankomst til Norge. Hvis din bestilling består av flere produkter, slik at den totale verdi overstiger 200kr, vil din bestilling leveres i flere forsendelser for å unngå fortolling og eventuelle forsinkelser. Du vil blir informert etter betaling, om hele pakken blir sendt med det samme, eller om den blir delt opp. Dansk told vil i alle fald lægge flere forsendelser sammen til en samlet told/moms beregning, man må ikke omgå regler ved at dele forsendelser op - jeg ville tro det samme skete fra Norge Hvis det sendes fra udlandet direkte til kunden i Norge - så vil det vel være kunden der står med problemer med told og moms ved ankomsten. Det har jeg lidt svært ved at se kunderne acceptere, - og jeg forstår din tekst som, at du mener at kunne undgå det ved delforsendelser, hvad jeg ikke tror på professionelt - men det er jo en anden sag. Som jeg ser det, men vent på en ekspert i dropshipping fra udlandet til udlandet - vil du være ansvarlig, som selskab for fortoldning. Der er i alle fald aldrig noget for selskaber der hedder - man slipper for moms og told hvis bare tolden ikke fanger pakken. Du vil givet også være skattepligtig af dit overskud, og bor du i DK vil du være skattepligtig i DK. Du skal føre regnskab og det er ikke nok bare med et udtog fra Paypal - og overskuddet skal du opgive til skat i forskud og årsopgørelse. vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
|
Hej, tak for et langt og godt svar. |
|
Mangler stadigt at forstå om vi taler import i DK eller dropshipping i Norge, men i DK som jeg svarer for, skal du betale importmoms af værdien du betaler for pakken inkl. fragt - Indkøbspris + fragt (de 190 i eksemplet + fragt). I DK kan du ikke regne med at splitte i flere forsendelser, de blir af told hurtigt lagt sammen til en samlet værdi. http://www.startvaekst.dk/moms-ved-handel-i-eu Deling i mange pakker vil jo også normalt give højere fragt. En revisor vil hurtigt kunne gennemskud problematikerne, så du ikke får bøvl med skat og told/moms vh |
|
Hej, det er import til Norge, hvor grænsen er 200kr inden man skal betale importmoms. Men hvordan kan tolderne vide om det er samme ordre hvis der fx kommer 5 pakker til samme person. # Afsender er anonym da det er "dropshipping". Kunden får selvsagt en kvittering pr. mail, og godkender at de har modtaget pakke. Men jeg forstår at jeg skal betale skat i DK da jeg bor i Danmark. Men kan jeg spørge om jeg kan oprette en slags NUF virksomhed i DK, samme som man kan i Norge? |
|
Kender intet til NUF - findes ikke som virksomhedsbetegnelse i DK men det er vist noget som en norsk registreret udenlandsk virksomhed? Den skal vel i så fald registreres i Norge - men jeg aner det faktisk ikke og kender derfor heller ikke betingelserne i Norge. Told godkender da ikke bare 5 pakker til samme modtager på kort tid uden måske at lægge 2+2 sammen. Det er aldrig en god ide at starte noget op som kræver, at told ikke opdager ting, for vist kan noget gå igennem men reglen er stenklar i DK og vel også i Norge - told skal lægge pakkeværdi til samme modtager sammen. Den med at afsender er anonym er noget ukendt for mig i forhold til at kunne importere pakker fra udlandet - der må vel være bilag med - det rækker da ikke bare at skrive et beløb uden på pakken og ingen afsender eller faktura? Hvis det var DK var det i alle fald så vidt jeg ved svindel, for du er som importør ansvarlig for fortoldning af alle dine varer vh |
|
Okey, jeg forstår. Da er NUF noget der bare findes i Norge. Jeg forstår at tolderne fint kan regne sammen 2 + 2, men de får da ind sikkert 1000 pakker i løbet af nogle timer, men uanset er det ikke sådan jeg ønsker at lave min business. Derfor skal jeg kontakte en bogholder, og en rådgiver der kan vejlede mig i hvordan jeg kan få denne netbutik til at fungere 100% produktivt og 100% lovligt. |