Jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg smartest får booket min kalender når jeg nu er afhængig af vejret og ikke kan komme ud i regnvejr og blæst, så kan ikke sige jeg tager de kunder mandag og dem her tirsdag
Hvordan gør jeg lige det bedst muligt ?
Er det blot at lave en liste med kunder i et område og så når vejret tillader det, så tage dem fra en ende af og når vejret igen tillader så fortsætte på listen ?
Har i nogen gode ideer.. Nogen vil jo også gerne vide hvornår man kommer ud, men det kan ikke lade sig gøre, så skal jeg ringe til folk på dagen og ikke altid lige til hvis jeg starter ud hjemmefra kl 5 om morgen,
Så du giver kunden en dato du kommer ud forbi og melder så afbud dagen før hvis det regner ?
Er det holdbart nok ? tænker om man så ikke tit kommer ud for at skulle melde afbud og lave ny aftale, hvordan kommer de så ind i kalenderen igen ? er det før de andre eller når du igen har hul i kalenderen ?
Det er okay at melde afbud hvis man ringer i god tid.
Når du booker møde så gør dem opmærksom på det, det kan de jo godt forstå hvis det pga vejret så er det også med i deres forventninger og bliver ikke skuffet eller irriteret.
Plan hvad der kan laves i stedet for og kør på med det.
Men altid prøve at undgå at forstyrre kunderne for meget så få sagt hvad der skal siges i få opringninger.
Er du ude i god tid er jeg sikker på de vil opfatte det som god service.
Eller lav det lidt mere teknisk og send sms før du kommer eller ikke gør.
Kommer selvfølgelig lidt an på hvilken alders gruppe det er, nødvendigvis ikke den bedste løsning men bare en tanke.
Ja det kan der være noget om :) men regner det nu en hel dag skal alle i kalenderen jo rykkes en dag og så forsinker det vel resten af sæsonen hver gang vi har ramt regnvejrsdage :)
Ja det kan der være noget om :) men regner det nu en hel dag skal alle i kalenderen jo rykkes en dag og så forsinker det vel resten af sæsonen hver gang vi har ramt regnvejrsdage :)
Så har du jo slappet af en hel dag, og er dobbelt så frisk dagen efter :-)