Hej har læst en masse om google penguin og mange seo eksperter skriver at linkbuilding i kataloger er blevet irrelevant og kan skade ens side. Mit spørgsmål er om linkbuilding til linkkataloger er spild af tid efter google penguin opdateringen?
Hej har læst en masse om google penguin og mange seo eksperter skriver at linkbuilding i kataloger er blevet irrelevant og kan skade ens side. Mit spørgsmål er om linkbuilding til linkkataloger er spild af tid efter google penguin opdateringen?
Det korte svar er ja. Der skal simpelthen for meget til at holde en kvalitetslinkatalog oppe i form af en redaktion, unikt indhold, en regelmæssig brugerskarer mv.
Brug din tid på at få rigtige links i stedet for den lette løsning ;-)
Så vil jeg ikke investere i 5000 link submissions som planlagt, er det nytteløst? Kan du uddybe hvad du mener med rigtige links? Så er seo firmaer da arbejdsløse efter Google penguin opdateringen?
Så vil jeg ikke investere i 5000 link submissions som planlagt, er det nytteløst? Kan du uddybe hvad du mener med rigtige links? Så er seo firmaer da arbejdsløse efter Google penguin opdateringen?
Rigtige links (i mit hoved) = Gæsteindlæg-links, signaturlinks (forummer osv.), lidt kommentar-links, links fra relevante site/webshops (evt. udveksling af links) osv.osv :)
-Linkkataloger: Nogle mener de er værd at bruge en times tid eller 2 på, men man skal i hvert fald holde sig til de bedre af dem.
Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!
Linkkataloger som sådan er ikke uha uha.
Men linkkataloger fremstillet for eneste formål, at være en del af et linknetværk, ja de er knap så interessante at komme i. Linkværdien blev nedskrevet sidste år, så det i mange tilfælde er spildt arbejde.
En del af de Danske linkkataloger virker skam fint fint -de kræver bare meget arbejde (400 unikke ord og ventetid på flere måneder)
5000 katalog tilmeldinger ville jeg klart fraråde. Der hvor det kan skade dit site, er specielt hvis det er kataloger, der allerede har fået det røde flag hos Google -og specielt hvis du benytter samme keywords og tekster.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
5000 kroner udelukkende til submission af linkkataloger, kan jeg på ingen måde stå inde for. Brug pengene på noget linkbait + eksekvering eller på en eventuel analyse på om der er nogle lavthængende frugter indenfor din niche med hensyn til linkbuilding.
Hvis du nu f.eks har rigtig mange links fra blogs, så vil det sandsynligvis være en god ide at skabe en mere naturlig linkprofil, f.eks ved hjælp af linkkataloger.
En "naturlig" linkprofil handler om diversity i dine backlinks. Altså, f.eks 10% backlinks fra kataloger, 8% backlinks fra forums, 12% backlinks fra blogs, og så videre.
Men det handler vel også om at vurdere om linkkataloger er arbejdet værd? Hvis du får et backlink med en hypotetisk værdi af 0,01% som tager 15 minutter at skabe, så er det vel bedre at gå efter et backlink med en hypotetisk værdi af 0,02% som tager 1½ minut at skabe. (Rent tænkt eksempel).
YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks