Hejsa
Kookle.dk er det nye underholdnings site, der viser alle de sjove og crazy videoklip fra det store Youtube. Således behøver du ikke længere selv at gå på jagt efter dem, du kan blot nøjes med at besøge kookle.dk
Men... Men... Men... Det findes en masse af disse sider, så konkurrencen er stor, når det gælder om at få fat i brugerne. Derfor skriver jeg her inde, for at høre om i kunne komme med nogle tips til, hvad i tror der skal til for at erobre brugerne over til min side.
Da sitet er temmelig nyt kunne en smule feedback heller ikke være ringe 
Hej,
Ja, du har ret - der findes et hav af disse sider og konkurrencen ér stor. Med det sagt, så har jeg nu aldrig bekymret mig synderligt meget om konkurrencen når jeg laver noget, idet jeg forsøger at lave noget jeg er tilfreds med, og noget jeg føler kan blive til noget - derefter er det bare hårdt arbejde.
Min kritik vil nok ikke være så god som du måske havde håbet på, men here goes.
Koncept
Der er intet nyt i din side. Konceptet er det samme som Retardo's - nemlig en video-side hvor man også her kan finde sjove og underholdende videoer. Jeg siger ikke at, man absolut skal lave noget nyt eller noget nyskabende når man laver en hjemmeside, men når man laver en hjemmeside der gør det samme som de 25 andre - så skal man på en eller anden måde skille sig ud.
Jeg læste at du skrev at du vil poste nye videoer hver dag - 16 om dagen læste jeg - hvilket jo er én måde at skille sig ud på. Det er klart at folk tiltrækkes af nyt og spændende indhold, så hvis folk ved at der kommer nyt indhold dagligt, så er chancen for at de vender tilbage også ret stor.
Jeg ved - fordi min bror ofte bruger siden - at Retardo er blevet lidt dårlige til at opdatere deres indhold på daglig basis, og her er det selvfølgelig oplagt at lave en side der bliver opdateret hver dag med mange nye spændende film. Så jeg vil mene at du hér er lidt på rette spor.
Domænet "KooKle.dk" er ret godt - det er der potentiale i, især da det jo udtalelsesmæssig ligger meget tæt op af Google.
Design og førstehåndsindtryk
Jeg synes at siden er sort, kedelig og en kende rodet. Sort og orange går ret godt sammen, men jeg synes at det er blevet overbrugt i dit tilfælde. Jeg er måske heller ikke helt upartisk, idet jeg godt kan lide rene og "pæne" designs. Den meget dystre stemning der er på siden, gør mig faktisk en smule træt.
En sammenligning
Nu ved jeg godt at i jo ér 2 forskellige sider, men hvis man kigger på Retardo.dk, så vil man lynhurtigt se at det ser mere indbydende ud. Det er selvfølgelig ikke fair at sammenligne din side med en stor og allerede etableret side som retardo, men designmæssigt er der bare den store og massive forskel der gør, at jeg hellere vil finde tilbage til retardo.dk, end kookle.dk.
Forslag og andet
En tanke jeg lige gjorde mig var også følgende: Når nu de poster videoer fra youtube, så skal det jo siges at nogle af disse videoer af og til bliver fjernet - det vil sige at de altså ikke bliver vist på din side når man trykker play - man får bare en fejlmeddelelse, og en besked om at videon er blevet fjernet. Måske du vil have en knap der hedder "videon virker ikke", eller noget i den stil.
- I toppen står der "best bedømte" - der mangler et d.
- Jeg ville nok lave "Indsend Materiale og Kontakt Os" om til "Indsend materiale og Kontakt os" - således at hver af de 2 starter med stort og ikke hvert ord. Faktisk er der flere end de 2 - men det er jo en smagssag :)
- Under siden "Indsend Materiale" står der: "Skriv en title" - det ville jeg nok lave om til "Skriv en titel"
Jeg har ikke så meget andet at sige.
Held og lykke med siden skal du have i hvert falde!
Med Venlig Hilsen
Morten