Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Glade tjenere = God oplevelse.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Der er mange dygtigt tjenere men bestemt også mange som ikke virker som om de elsker deres job og det er en nydelse at betjene kunderne.

Ronni, det er ikke et problem der isoleret set eksistere i tjenerbranchen. Det eksistere alle steder, prøv at kig rundt i detail branchen, der er masser af steder hvor teenagere har mere travlt med at snakke med venner/veninder end at ekspedere kunden. Der findes også masser af voksne som ligner folk der hellere ville se et bøgetræ vokse fra spir, end lave deres arbejde. 

Det findes alle steder, detail markedet og service markedet er bare der vi ser det, fordi vi er i kontakt med medarbejderne. 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:32

Jeg er helt enig Mark.
Det er et problem i størstedelen af hele detailbranchen.
Men nu snakkede vi bare om dette sekmentet restaurant / tjenere.
Der er plads til forbedringer mange steder.

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 17:16

Jeg er helt ening i at glade tjener giver gode oplevelser men hvad gør tjeneren og resten af personalet glad ??

Det er der stor forskel på og her er danskerne lidt sværere at gøre glade end fx. USA, resten af EU og asien. 

Og hvordan er ledelses strategien i andre lande end i DK, i DK er der en stærk tendens til at man kun kigger på bundlinjen og mener at det er den der er vigtigst, andre steder kigger man på kundetilfredsheden, og helt andre steder mener man at det er medarbejdertilfredshed der skaber en god bundlinje derfor er medarbejderne vigtige at investere i. 

En helt anden ting er jo også at kunderne vil have flere oplevelser og deres forventninger hertil stiger og stiger.. men hvad er en ekstra oplevelse, at kokken kommer ned med maden...tja.. den er lidt "gammel"...men hvad bliver så det næste ????

Det er undre mig mest er at restauranter og lignende ikke går i dialog med deres kunder fx her eller på facebook, jeg tror der kunne vindes rigtigt meget kundetilfredshed hvis man var lidt mere åben i branchen. 

en helt anden ting...er der en slags søgemaskine man kan bruge til at overvåge hvornår der er nogle der taler/skriver om bestemte restauranter ???

Fra København
Tilmeldt 30. Dec 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:12

@Ronni Larsen - tak for den flotte kommentar, jeg giver dig fuldstændig ret. :)

Fra København
Tilmeldt 30. Dec 12
Skrevet kl. 20:15

- Jeg har været på flere restauranter i USA hvor servicen bare er bedere. De ser ud som om de elsker og være på arbejder, og stråler og er glade.

Self. kan man da finde gode restauranter i Danmark, det går jeg ud fra at du kan i alle lande. Synes bare ikke Danmark gør deres arbejde godt nok, når man tager i betragtning af de høje priser også. :)

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 20:31

Jonathan :
Synes bare ikke Danmark gør deres arbejde godt nok, når man tager i betragtning af de høje priser også. :)

Du er godt klar over hvor mange afgifter der findes i Danmark, og hvad moms er ik?

Det er jo ikke fordi at 100,- på menukortet = 100,- tjent. 

Fra København
Tilmeldt 30. Dec 12
Skrevet kl. 00:30

.

Fra København
Tilmeldt 30. Dec 12
Skrevet kl. 00:32

Emil S:

Helt enig, samme gælder mange glade steder i Spanien.

Danskere er for store jantelovs og pengegriske personer.

Giver jeg dig fuldstændig ret i.
- Der er ingen undskyldninger for at vi er dyrere, det har intet og gøre med servicen :)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)