Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

wordpress hjælp

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil lave mit website i wordpress, har dog ikke så meget erfaring i at bruge systemet.

Kan du anbefale en enkel måde at komme igang med det, så jeg får lavet en ny firmaside ?

Jeg er klar over at det nok er bedst at bruge wordpress.org. Gør i andre det, og bestiller et premium theme som i bygger videre på ?

Kender du nogen video guides til at komme igang med at bruge wordpress.org? har ikke brugt den tjeneste før 

Håber et par stk gider give mig et råd med på vejen....................

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:37

Hej Flemming,

Jeg benytter aldrig themes personligt - Designer altid mine og mine kunders projekter fra bunden.

Derudover kan jeg varmt anbefale sider som wp.tutsplus.com - De har bl.a. lavet en serie, hvor der er en der guider dig igennem fra photoshop fil til Wordpress tema. Du finder den her: http://wp.tutsplus.com/sessions/adaptive-blog-theme-from-photoshop-to-wordpress/ 

Derudover kan du med stor gavn følge wp.tutsplus.com - der ofte kommer med mange artikler, tutorials og videoguides, samt net.tutsplus.com.
- Smashingmagazine.com har også ofte en artikel eller to om wordpress.

Håber det hjalp lidt.

- NB: Google evt. efter Wordpress theme tutorials

Hav en god aften,

Venlig hilsen
Nils Pedersen 

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 21:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I am making you a video now :)

Here is the video I just made for you showing you how to install WordPress on your own hosting for the first time.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  Budskab Skrevet kl. 21:51

Prøv eventuelt et framework som Genesis fra Studiopress.com

Find et tema du kan li' og køb det sammen med frameworket, så er du godt på vej for relativt få penge.

Så får du samtidig et super godt support forum med i pakken, så du har hjælpen nær når du sidder fast.

(Du kan selvfølgelig også vælge mellem et utal af premium themes, eller andre frameworks derude - jeg er bare selv vild med Genesis).

Husk at tjekke om det valgte theme er oversat til dansk, eller nemt kan oversættes, hvis din side skal være på dansk :)

I forhold til at starte op så skal du i første omgang have et webhotel (Meebox, UnoEuro og hvad er ellers findes).

De har one-click install af WordPress, selvom det er virkelig nemt at installere selv (Google: Famous five minutes install. Eller tag den på Youtube).

Herfra uploader du dit valgte theme, enten via FTP i wp-content/themes/ (upload mappen med dit theme)eller under i kontrolpanelet Udseende > Temaer .. vælg fanen "Installer temaer" (upload zip fil).

Så er du klar til at aktivere det.

Mange gode temaer har en guide til hvordan du får sat WordPress op så det ligner deres demo side (der skal typisk lige aktiveres lidt widgets og trykkes på nogen knapper).

Google dig frem undervejs, brug WordPress Codex meget og spørg bare igen. Så er du snart kørende :)

Håber det kunne hjælpe dig lidt. Ellers skyder du selvfølgelig bare spørgsmål afsted!

Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:00

Måde jeg selv lærte det på var simpelthen at springe ud i det. Jeg fandt et premium theme med masser af dokumentation, og så var det eller bare at gå igang og prøve sig frem :) 

Jeg fandt især themeforest.net super nyttig, deres temaer er generelt ret gode med masser af god dokumentation - se bl.a. DynamiX (mobileconsulting.dk) og SCRN (kalundborgbadminton.dk) som jeg selv har benyttet mig af, kan klart anbefales.

Men som sagt, vær ikke bange for at prøve dig frem. Start med at finde et webhotel som har one-click install af wordpress som nævnt ovenfor og så ellers bare op på hesten og igang.

Held og lykke med det!

//Stefan Johansen

//Stefan | Black Capital Ventures | Ooolio.com - Alt i tøj og mode online 

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 22:16
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hi Flemming,

I would NEVER use one click install of WordPress,

Themeforest is great! (unless you want to make a lot of design and functionality changes to your site)

The absolute BEST WordPress training available online is (contact me for a link :) its so good I don't wanna share it (plus it is 2500,- a year :)

Fra Viby J
Tilmeldt 4. Jan 13
Indlæg ialt: 53
Fra  Jakobsen Web Solutions Skrevet kl. 22:33

http://www.seoogwebdesign.dk/

Få lavet din nye responsive hjemmeside her: Jakobsen Web Solutions.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52

ah, det er super med al det hjælp

tak for det

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:03

Phillip Dyhr Hobbs:

Den må du gerne uddybe? Hvorfor skulle det være et problem at bruge 1 klik installation?

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 23:08
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Henrik Nielsen:

Phillip Dyhr Hobbs:

Den må du gerne uddybe? Hvorfor skulle det være et problem at bruge 1 klik installation?

Ja, jeg kan heller ikke se problemet i one click install of WordPress...

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)