Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Påvirkes SERP af SEM?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

John Harder:
hej brian og jonas. tak for at deltage. med SEM kampagner menes betalte adwords kampagner på søgeordene lammeskind og daybed. Eftersom en siger nej og en siger ja, er jeg drønspændt på at høre en uddybende forklaring :-)

Jamen, det er rimelig let. Det er helt som Jonas angiver: De organiske søgeresultater påvirkes ikke af de betalte.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 14:22

Emil Blücher:

Organiske søgeresultater bliver på INGEN MÅDE påvirket af SEA. At resultatet udebliver på 2 af dine søgeord kan skyldes et hav af forskellige ting. Det kan meget vel skyldet ikke-regelmæssig linkbuilding, eller forkert linkbuilding (eksempelvis overoptimerede ankertekster). 

Uanset hvad, er det dog dumt at linke til sin linkbuildingressourcer i en offentlig debattråd, hvor man skriver direkte, at man er skuffet over at ens forsøg på manipulering af Googles søgealgoritmer ikke virker.

- Emil

Det kan godt være at ens rankings ikke bliver påvirket af ens brug af Adwords, men ens brug af SEM kan være med til at give en flere besøgende gennem de organiske resultater. Her er tale om "dobbelteffekten" af at ens brand bliver nævnt flere steder på den givne side. Det betyder at man mange gange underbevidst bliver en smule mere tilbøjelig til at klikke på søgeresultatet, end man ellers ville have været.

Så helt dårligt for SEO er SEM bestemt ikke. Derudover kan Adwords være med til at der kommer flere besøgende på dit site. Flere besøgende = flere potentielle kunder og linkere, som snakker på nettet over hvor godt dit produkt er. Disse personer kan gøre at du får bedre rankings.

Så at Adwords ikke har en direkte indflydelse på rankings er korrekt, men det har indflydelse på hvor mange besøgende du får igennem søgeresultaterne, samt i nogle tilfælde, dine rankings - på baggrund af sideeffekter ved annonceringen.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 15:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Patrick Olsen:

Det kan godt være at ens rankings ikke bliver påvirket af ens brug af Adwords, men ens brug af SEM kan være med til at give en flere besøgende gennem de organiske resultater. Her er tale om "dobbelteffekten" af at ens brand bliver nævnt flere steder på den givne side. Det betyder at man mange gange underbevidst bliver en smule mere tilbøjelig til at klikke på søgeresultatet, end man ellers ville have været.

Så helt dårligt for SEO er SEM bestemt ikke. Derudover kan Adwords være med til at der kommer flere besøgende på dit site. Flere besøgende = flere potentielle kunder og linkere, som snakker på nettet over hvor godt dit produkt er. Disse personer kan gøre at du får bedre rankings.

Så at Adwords ikke har en direkte indflydelse på rankings er korrekt, men det har indflydelse på hvor mange besøgende du får igennem søgeresultaterne, samt i nogle tilfælde, dine rankings - på baggrund af sideeffekter ved annonceringen.

Faktum er bare at trådstarter spurgte om hans fald i sine rankings kunne have en sammenhæng med SEA - og hertil er svar et klart nej. Skulle vi liste indirekte rankingparmetre i stil med affødte effekter af AdWords, kunne man blive med i al evighed. At ringe ind til en radio i den bedste sendetid, for efterfølgende at råbe din URL højt, kan givetvis give nogle besøg. Men at slå en streg mellem at det at råbe sin URL i radioen, og det at udføre SEO ligger vist ikke ligefor.

Med andre ord: Er man ikke en haj til SEO, skal man passe på med at bruge for meget tid på små ubetydelige detaljer, som tager fokus på ens mål. Samme ting gør sig gældende eksempelvis gælde med meta keywords. Her skal man heller ikke bruge sin primære tid, på at spekulere i om at tagget bliver genindført, med mindre at man har styr på næsten alle tænkelige detaljer - og det er det nu de færreste der har.

- Emil

Fra København
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 15:14

Hej John.

Linkbuilding er kunsten at fremhæve/manipulere med faktiske omstændigheder på internettet.

Mit bedste bud vil være, at du undersøgte hvilke parametre i din linkbuilding, som eventuelt kan ligge til grunde for nedjusteringen i din ranking. Indenfor SEO, kan komplicerede spørgsmål oftest besvares ved hjælp af simple svar.

Konsulent  - Arbejder frivilligt med at sælge brugte cykler i københavn

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 15:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil Blücher:

Faktum er bare at trådstarter spurgte om hans fald i sine rankings kunne have en sammenhæng med SEA - og hertil er svar et klart nej. Skulle vi liste indirekte rankingparmetre i stil med affødte effekter af AdWords, kunne man blive med i al evighed. At ringe ind til en radio i den bedste sendetid, for efterfølgende at råbe din URL højt, kan givetvis give nogle besøg. Men at slå en streg mellem at det at råbe sin URL i radioen, og det at udføre SEO ligger vist ikke ligefor.

Med andre ord: Er man ikke en haj til SEO, skal man passe på med at bruge for meget tid på små ubetydelige detaljer, som tager fokus på ens mål. Samme ting gør sig gældende eksempelvis gælde med meta keywords. Her skal man heller ikke bruge sin primære tid, på at spekulere i om at tagget bliver genindført, med mindre at man har styr på næsten alle tænkelige detaljer - og det er det nu de færreste der har.

- Emil

Jeg kan på ingen måde forstå hvorfor du sammenligner Adwords og meta keywords - og jeg kan heller ikke se hvorfor du kalder Adwords en "ubetydelig detalje". Grunden til at jeg skriver fordi jeg ikke er helt enig i denne udtalelse:

Emil Blücher:
Organiske søgeresultater bliver på INGEN MÅDE påvirket af SEA.

Det er et anerkendt og meget omtalte SEO-faktum, at store virksomheder som bruger penge på tv-markedsføring, skaffer sig links på baggrund af de besøgende de får fra tv-mediet. Et SEO-faktum som den mindre virksomhed ikke er helt tilfreds med. Men never the less, er betalt markedsføring i søgemaskinerne i samme boldgade. Har man et godt produkt - eller noget godt linkbait, er der absolut ingen tvivl om at flere besøgende = flere kunder til at omtale produktet online. Vi ved alle at dette snildt kan fører til bedre rankings.

Det svarer lidt til at du stiller spørgsmål til hvorfor vi SEO'ere laver linkbait. Selvfølgelig sideeffektens skyld.

Jeg har ikke sagt dig imod mht. at Adwords ikke har nogen direkte indflydelse på SERPS mht. rankings. Men at udelade den store faktor det er, mht. at skaffe flere besøgende til sitet via "dobbelt effekten", ser jeg som et mindre akkurat svar.

Meta description har jo heller ikke nogen direkte indflydelse på rankings. Men som SEO, kan du kun råde folk til at skrive en god meta-beskrivelse af 2 grunde:

- Der er flere der klikker ind på søgeresultatet, hvis meta-beskrivelsen er god

- At volumen du får ind fra klik fra søgeresultaterne har en direkte indflydelse på dine rankings

Jeg sætter bare Adwords op ved siden af meta-description og kalder den en parameter i "samme boldgade". Begge dele kan skaffe dig flere besøgende via de organiske resultater, selvom det nødvendigvis ikke giver dig bedre rankings i første omgang.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1751
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:20

Patrick Olsen:
Faktum er bare at trådstarter spurgte om hans fald i sine rankings kunne have en sammenhæng med SEA - og hertil er svar et klart nej

Her er jeg altså også enig.

At der meget ofte er langsigtede positive synergier at hente ved at benytte sig af SEM, er der ingen tvivl om - naturligvis forskelligt alt efter website type og niche.

De synergi effekter du selv nævner,kan jo ikke give et fald i SERPs hvis man stopper med Adwords brat. Så kraftig konkurrence har jeg aldrig oplevet i DK. Her vil der på lang sigt måske være en effekt, men ikke i løbet af få dage. Måske vil rankingen stagnere, men et direkte fald på mange pladser, anser jeg for højest usandsynligt i Danmark.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Fra  Emanuels Skrevet kl. 20:14

jeg takker for alle de udmærkede indlæg

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 21:40

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 27. Jun 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:57

Hei alle sammen,

Har noen av dere virkelig testet om AW kan påvirke organiske søkeresultater?

#John, det var et virkelig interessant spørsmål.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1751
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:22

Biljana Jovanov:
Har noen av dere virkelig testet om AW kan påvirke organiske søkeresultater?

Det finder man ret hurtigt ud af, ved at have mange forskellige websites online med og uden AdWords.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)