Jeg har netop få installeret WP, samt mit nye tema. Selve mit "admin panel" er på dansk og filerne (da_DK.po / da_DK.mo) er hentet og lagt ind. Men div. ord på siden, som søg, kommentar osv. er fortsat på engelsk. Jeg har fået fortalt, at det er fordi det engelske er hardcoded ind i mit tema og jeg derfor skal ind ændre det.
Mig bekendt skal det rettes i php-filerne. I dit kontrolpanel under useende/editor kan du komme ind til html-koderne. Jeg vil tro at det du ønsker at rette findes under (header.php). Det letteste er at paste koderne over i et tekstprogram og søge på det ord du ønsker at redigere. Derefter paster du det hele tilbage igen og opdaterer. Inden du begynder vil jeg anbefale at tage en backup.
Det er faktisk der, jeg på nuværende tidspunkt står, men da jeg er meget ny på området, er sådan en lang række koder ikke helt overskueligt for mig. Jeg ved derfor ikke helt hvilke ord jeg skal ændre og hvilke jeg ikke skal ændre.
Jeg kan dårligt forklare det bedre end jeg har gjort. Det er bøvlet, det giver jeg dig ret i, og angstfremkaldende de første gange. WordPress har et godt forum hvor jeg har set dit spørgsmål mange gange før. Måske du der kan finde en mere pædagogisk forklaring:
Jeg vil gerne prøve at hjælpe, så hvis du sender en pm sidder jeg klar hele aftenen (skal nok lige ud og hente lidt mad på et tidspunkt, men ellers :))
Men div. ord på siden, som søg, kommentar osv. er fortsat på engelsk.
Det kan meget vel være en fejl i det tema som du bruger, der gør at WordPress ikke henter ordene fra det aktiverede sprog, men i stedet bare bruger eksempelvis engelske ord, hvis udgiveren af temaet er englænder.
Check dog for en god skyld om du har følgende indhold i din wp-config.php fil: