Fint tilbud Emil, men jeg mener faktisk at Kræftens Bekæmpelse har rigtig meget imod, at man benytter deres navn til at sælge vare, uden at have en aftale på forhånd, og en sådan aftale kræver som regel at man fastsætter et minimum man vil donere uagtet salget.
Ligeledes er det stort set umuligt at få lov til at benytte deres logo, udover det du kan "købe" adgang til for 2000,- p.a.
I min optik burde i ikke sælge jer selv, på at i donere til KB, men i stedet på det der rent faktisk virker.
Det er lige præcis det i gør. Både ved at nævne hende i jeres "tilbud", og ved at linke til artiklen.
I bruger det som et billigt markedsføringsstunt, og det er ulækkert. Havde du udeladt at nævne hende, og ikke linke til denne artikel, ville du måske have ret i at I ikke prøver at profitere af hendes død.
Emil S:
Som vi alle ved er vores alle kære dygtige skuespiller Mira Wanting død, og vi er frygteligt kede af det på hendes og hendes families vegne. DERFOR skal vi nu alle gå ind i at støtte kræftens bekæmpelse, så vi kan opfinde nye midler mod kræft, og lign. (kilde; LINK)
Hele dit "tilbud" er bygget op om dette, så hvordan du kan påstå andet er jo helt væk.
Okay jamen fint nok. Vi kan da også bare lade vær med at støtte kræftens bekæmpelse hvis i har så meget i mod det. Det her har intet KUN med Mira at gøre. Det her har noget med KRÆFT at gøre. Tag jer nu sammen og støt et godt formål, enten ved at få noget ud af det samtidig eller doner direkte.
Vi prøver ikke at tjene penge på Mira's død. Det er forfærdeligt at i prøver at påpege sådan noget.
Folk har jo ikke noget imod at i vil donere penge, det er da super i vil det. Men dér hvor det er galt, er at i kobler et tilbud sammen med KB og forsøger at sælge på at i donere 20%.
Hvis i vil donere uden at trække salg ud af det, så kunne i blive erhvervspartnere med dem, det koster 2000,- eller også er det 2500,- i får en flot plakat og et logo i må bruge på jeres hjemmeside. - Dét har jeg respekt for at folk gør!
Jeg synes lidt sygdommen latterliggøres via alt den hype fordi en "skuespiller" er død af kræft, jeg er vidne til flere dødsfald grundet kræft, og synes det er lige forfærdeligt hver gang, hvorfor er det så meget mere forfærdeligt og synd for hende skuespillere, end for andre med sygdommen? Ved godt det var en lille afstikker fra emnet, men det huer mig enormt.
Vores tilbud, der hele vejen igennem har været med en god mening, er desværre blevet tolket forkert. Vi forsøger ikke at bruge et navn der er faldet i kampen mod kræft som markedsføring – det har aldrig været hensigten, og vil aldrig blive det. Det ville være svineri, og vi væmmes bare ved tanken!
Emil og jeg sad og snakkede den dag Mira desværre måtte forlade denne verden, og spekulerede over om ikke det var muligt at kunne gøre noget for, at færre mennesker skulle lide under denne sygdom og dens følger. Vi havde før hørt om mange virksomheder der donerede, og tænkte at nu hvor vi havde vores virksomhed, så kunne vi gøre dette ved at dele 20 % af hver ordre vi fik til Kræftens Bekæmpelse, så vi på den måde kunne blive en del af kampen mod sygdommen. Grunden til at Mira bliver nævnt i tråden, var, at der efter den hændelse blev sat meget lys på bekæmpelsen mod kræft, som altså gav os sparket til at komme i gang.
Desværre blev tråden og hensigten med den tolket forkert, og det er naturligvis dybt beklageligt at budskabet er kommet ud på en forkert måde. Hensigten var at kunne give en lille hjælpende hånd til bekæmpelsen af kræft.