Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Historien om websites til næsten ingen penge ...

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ralley:
Indlægget er lavet for at få et indblik i hvad kunden forventer at få for 5.000,- 

Og her er svaret:

For 5.000,-  forventer kunden at få et pænt standard website, med ca. 5 statiske sider hvorfra kunden kan præsentere sig selv og sin virksomhed. Derudover en kontaktformular, et eventuelt logo implementeret oppe i venstre hjørne og måske en nyheds/blog-del, . Kunden forventer også at kunne opdatere sit site selv forholdsvist nemt.

Alt sammen noget som kan leveres hurtigt og billigt (2-5.000), af en fornuftig webdesigner, som ikke føler det nødvendigt at spilde kundens tid og penge, med at sidde og finpudse en unik-designet knap i to uger.

Ja, sådan er lugten i bageriet Wink Det kan man enten beklage sig over, eller arbejde ud fra.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 07:58

Tim J. Nielsen:

Ralley:
Indlægget er lavet for at få et indblik i hvad kunden forventer at få for 5.000,- 

Og her er svaret:

For 5.000,-  forventer kunden at få et pænt standard website, med ca. 5 statiske sider hvorfra kunden kan præsentere sig selv og sin virksomhed. Derudover en kontaktformular, et eventuelt logo implementeret oppe i venstre hjørne og måske en nyheds/blog-del, . Kunden forventer også at kunne opdatere sit site selv forholdsvist nemt.

Alt sammen noget som kan leveres hurtigt og billigt (2-5.000), af en fornuftig webdesigner, som ikke føler det nødvendigt at spilde kundens tid og penge, med at sidde og finpudse en unik-designet knap i to uger.

Ja, sådan er lugten i bageriet Wink Det kan man enten beklage sig over, eller arbejde ud fra.

Man kan få ting billigt - helt korrekt, men hvis du kigger på martin thorborgs youtube profil, vil du også finde en video, hvor han fortæller hvorfor logoer nogle gange koster flere hundrede tusinde eller endda millioner - samme går an med hjemmesider - du kan sagtens få noget for 2000-5000kr, men hvis produktet var så godt - så større firma'er ville nok gå ud og bruge 2000-5000kr, istedet for at betale måske 50 eller 100000kr (hvis ik mere).

Det kommer selvfølgelig helt an på hvad behov man har, nogle ting kan simpelthen ikke leveres til billige penge

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:56

Jeg ved heller ikke hvad folk forventer mere i forhold til prisen på en hjemmeside.

Jeg havde gennem min hjemmeside fået en kunde der derefter fik et tilbud på en ny hjemmeside, fordi der var så mange fejl på den nuværende at det bedre kunne betale sig.

Kunden får så en pris der er en fjerdedel af hvad det vil koste at rette fejl og halv pris i forhold til normalt, når jeg laver en hjemmeside, og alligevel mister jeg kunden fordi det var for dyrt.

For dyrt er åbenbart 1995,- kroner inklusiv moms for en hjemmeside med forside og 2 undersider bygget op i HTML og CSS.

Jeg synes ikke folk giver os en chance for at hæve priserne, så de passer til det arbejde vi rent faktisk udfører.

Mvh Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Jacobsen:
Hvis kunderne kun vil betale 2.500-5.000 kr. for et website:

1) Er det så ikke fordi I leder efter kunder det forkerte sted, og/eller leder efter de forkerte kunder?
2) Er det så ikke fordi I ikke er gode nok til at forklare kunderne hvorfor de skal betale mere, og hvad de får ud af det?

Yes

Find kunderne andre steder end f.eks. på Amino.

Jeg/Vi finder ihvertfald ikke kunderne på Amino, og det er vi bevidste omkring.

Så spild ikke for meget krudt på det.

Dem som vil køber "billigt" skal først opdage, at det i mange tilfælde ikke på længere sigt var så billigt. Og denne ændrede forbruger adfærd tager tid.

Gå efter forskellige målgrupper. Mange ved vel i forvejen at der er forskel på Magasin og Netto ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 08:49

Gita Street:

Prisen er ikke nødvendigvis en indikator for om du får noget lort eller ej. 

En ting jeg godt kan blive lidt træt i knæene af at læse er at "unikt design" er bedre end standard design. 

Især da jeg kan se at mange standard designs bare er bedre, pænere og mere velgennemførte end meget at det "unikke design" jeg ser. 

Jeg har stor respekt for unikt design og den tid og det talent det tager at lave noget ordentligt i den genre, men jeg ser mange sælge dette uden at de har evner og talent til at lave noget der når standard designet bare en smule til sokkeholderne. I det tilfælde synes jeg kunden er bedre tjent med et standard design. 

Helt enig med dig Gita!

Hvis jeg har fået til opgave at leverer et unikt design er alpha og omega at jeg forstår kundens behov, vision og målgruppe.

Ofte sætter jeg min kunde til at se på en masse forskellige templates indenfor den givne platform, og så taler vi om tiltag kunden godt kan lide, samt hvilke ting der ser godt ud - og har en eventuel stor indflydelse på konverteringen mv. Det er her mine erfaringer kommer ind i billedet, og hvor jeg føler at kunderne får det mere, end hvis man gik i krig med et template.

Jeg benytter heller ikke så meget ordet "unikt design", for det i sig selv i lille Danmark er ikke specielt meget værd. Det er mere et "skræddersyet design", der kan være tiden og pengene værd, HVIS ikke man er tilfreds med de templates der findes, eller har en mere målrettet og krævende vision.

Til alle kunder med en småt budget eller behov, er jeg den første til at forslå en template + rettelser efter behov. Det re mere de målrettede kunder, som har en idé om hvordan de ønsker det, der kan få noget ud af et reelt skræddersyet design. Ellers er det sjældent tiden og pengene værd.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 11:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jens Andersen:
eg synes ikke folk giver os en chance for at hæve priserne, så de passer til det arbejde vi rent faktisk udfører.

Det handler vel om at folk er blevet opdraget til at du kan altid finde nogen som underbyder dig eller de priser du har fået oplyst.
Det sparker bare sig selv bag i, for hvis du har givet en lav pris en gang så forventer folk at prisen altid er lav eller lavere.
For der er altid nogen som vil lave det til en lavere pris.

Humlen er bare at en del af dem der laver det til den lave pris enten ikke er bedre eller også har de ikke de samme udgifter som dem som tager det mere. På et tidspunkt sider de så selv med de samme udgifter som de etablerede, og så har problemet at det er MEGET svært at hæve prisen.
Erfaring koster penge, for nogen skal betale for den viden som er oparbejdet, men kunden er opdraget til den lave pris.

Jeg støder selv ind i problemet med kunder som kan se at når jeg sælger en computer så er den ofte lidt dyrere end de kan finde den til på f.eks elgiganten, men de har bare ikke luret forskellen af at når jeg kommer med den så er klargjort, det eneste der skal ske er at kopiere deres data over fra deres gamle computer og så er de kørende.
Eller også så er det en home edition af windows der ligger på den som de få købt og så skal der er en ny windows licens på for at den kan kører sammen med deres server med AD på.
Så inden de er oppe og kører med deres computer som de har købt billigt, som jeg har skullet bruge 4 timer på at klargører og ligge en ny windows på, så er den ofte dobbelt så dyr en hvis den havde taget det tilbud som måske ikke var det billigtste, men var skruet rigtigt sammen.

Jeg siger ikke at man skal tage en høj pris fordi det skal man, men man har lov til at tænke over at der er en grund til at andre tager en højere pris end man selv gør.
Man skal også huske at der altid kommer en kunde som vil have prisen endnu lave end den var forrige gang, og på et tidspunkt så kan det ikke betale sig længere at gå på arbejde, for lønnen er blevet for lav.

Hvis niveauet er 1995,- inkl.moms for hvad er vel svarer til 2 dages arbejde.
Så er dagsprisen 1995/2-20%(moms) = 798,-
Det ganger vi så med at man måske er heldig og have noget at lave alle 20 arbejdsdage på en måned, det er så 15.960,- før skat, før der trukket nogen udgifter fra.
Hvordan vil nogen kunne leve af det ?

Jeg fatter simpelthen ikke at folk bliver ved med at underbyde hinanden, har man glemt at man faktisk gerne skulle ende med at leve af det man laver?!

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)