Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Historien om websites til næsten ingen penge ...

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Med hensyn til en webshop er der vel også nogel mindste krav m.m. ?

Derfor tror jeg heller ikke, at nogle vil blive glad for en webshop til 1.000 kr. uanset hvormange referencer der gives.

Så selv under en priskrig er der vel nogle absolutte mindstepriser og spilleregler ?

Det er nogle rigtigt gode spørgsmål du stiller, Ib. 

1. Når det gælder mindstekrav, er kundens viden begrænset. Ellers kunne de vel opsætte en supershop selv. Næste er at desværre/heldigvis er alle de henvender sig til også begrænsede.

2. Der er sikkert mange der er glade for deres webshops fordi de er flotte, men de kan ikke se at de er nr 250 i Google på deres søgeord fordi deres SEO-kyndige webbureau aldrig gad at åbne for en bog om SEO (eksempelvis SEO-Lex).

3. Under en priskrig gælder der reserver. Og det har der også gjort for mig da jeg startede som selvstændig lidt over 2 måneder siden. Jeg havde sparet en smule op så jeg kunne overleve og betale regninger selv uden indtægt. Det er heller ikke en ukendt taktik for store spillere at udbyde priser til ingenting for at udhungre konkurrenter. Nu var sidste så ikke lige min taktik, men mere at overleve selv :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:20

Gita Street:
Her tænker jeg at hvis du som timekonsulent arbejder 200 timer på en måned (i Danmark), så bliver det urealistisk at levere varen til 4300,- i mange måneder i træk - for de fleste, i hvert ffald.

Lige præcis.  De fleste i vores branche har vel en timepris.
Som oftest tager man en vurdering om hvor lang tid en opgave tager. 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:29

Ralley:
Lige præcis.  De fleste i vores branche har vel en timepris.
Som oftest tager man en vurdering om hvor lang tid en opgave tager.

Ja og i den forbindelse er der vel et mindste tidsforbrug ? Selv for den hurtigste og dygtigste ?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:30

Gita Street:
Det er nogle rigtigt gode spørgsmål du stiller, Ib. 

Pas nu på Gita ! må du rose på Amino ?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:35

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Pas nu på Gita ! må du rose på Amino ?

Både ris og ros er velkommen her - det skal bare være sagligt.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:48

Niels Henriksen:
Både ris og ros er velkommen her - det skal bare være sagligt.

Yes Ja og det er der mange tolkninger på.

Du ved selv advokater og de enkelte kommer også til mange forskellige konklusioner m.m. Wink

Dette ofte honorar bestemt.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg forstår udemærket budskabet, da jeg selv tidligere har udviklet websites og webbaserede løsninger - been there, done that, couldn't afford the t-shirt!

Derfor vil jeg også tillade mig at være lidt fræk, og stille to spørgsmål.

Hvis kunderne kun vil betale 2.500-5.000 kr. for et website:

1) Er det så ikke fordi I leder efter kunder det forkerte sted, og/eller leder efter de forkerte kunder?
2) Er det så ikke fordi I ikke er gode nok til at forklare kunderne hvorfor de skal betale mere, og hvad de får ud af det?

Det er farligt at generalisere, men umiddelbart har jeg en fornemmelse af at web-iværksættere er mindre risikovillige i dag, end for eks. 5 år siden. Der er ikke et budget på eks. 50.000 kr. til opstart af en webshop, eller en online service, i dag, i samme grad som der tidligere har været.

Derfor ville jeg, hvis jeg var en etableret webudvikler, gå udenom de iværksættere som gerne vil have en webshop, eller et website, men som ikke kan eller vil sætte et anstændigt beløb af til det. Jeg ville istedet lede efter kunder blandt eksisterende virksomheder, som er parate til at tage næste skridt, og opgradere det de har.

For nystartede webudviklere kan det være fint at få gang i hjulene, og bevise sit værd, med et par billige løsninger. Men det bør dog stadig give penge, og det er vigtigt at bevæge sig videre opad.

Mvh Carsten

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:02

Hej Ralley

Jeg kan kun give dig ret i dine betragtninger.

I øjeblikket overvejer jeg kraftigt at omformulere hele mit koncept, fordi det simpelthen er nemmere at lade en kunde gennemgå en masse designs på fx. themeforest.net og så vælge et af dem.

Jeg giver dem så et tilbud på de ændringer der skal til før de kan kalde hjemmesiden for deres egen.

Kunden skal, som normalt, levere billeder, tekster, videoer, reklamebannere og hvad de ellers vil have på hjemmesiden.

Jeg kan nu ret nemt lave en hjemmeside til kunden, som opfylder deres forventninger og prisen har de som et fast tilbud inden jeg overhovedet går igang.

Kunden køber selv domæne, med min rabatkode, templaten fra themeforest og betaler mig derefter for at have sat det hele op, med eller uden dynamik (php/sql). Prisen afhænger selvfølgelig af om der skal programmeres eller "kun" rettes til i koden html/css.

Jeg kan nemlig ikke designe og på den måde bliver det lettere for mig at få tilfredse kunder.

Venlig hilsen Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 01:37

Hej Sebastian,

kæden på det marked er hoppet af for mange år siden - og folk med en tro på at færdige templates med lidt småjusteringer skaber en fornuftig forretning får hurtigt nallerne i klemme.

Vedr. rådgivning omkring marketing, så har jeg personligt over 25 års erfaring, hvilket jeg selv mener giver en smule balast.

Ralley:

Jeg var inde og kigge på http://wuuzuu.com/ for at se priserne og nogle designs.
Hvad koster det egentlig ?

Er det en årlig pris på 1298,- pr. år for den mindste model, eller er det 1298,- som engangsbeløb.
Eller det månedlig leje på 299,- med 1298,- som oprettelse ?

Jeg synes faktisk priser fremgår ret tydeligt, men hvis du vil have dem uddybet, så skriv gerne til mig pr. mail eller privat.

Ralley:
De designs der tilbydes, er det nogen som udarbejdes sammen med kunden eller bruger I skabeloner ?

Der arbejdes ikke med downloadede templates el.lign., jeg benytter min erfaring til sammen med kunden at finde en løsning, der rammer målgruppen bedst muligt.

Fra Odense
Tilmeldt 28. Dec 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 07:06

Hej,

Jeg følger interesseret debatten da jeg er midt i processen med at starte egen virksomhed... også med hjemmeside. Jeg har selv en lang række krav til hvad min fremtidige hjemmeside skal kunne, men da jeg stadig er ret ny indenfor dette område er jeg interesseret i at vide om der er noget mere teknisk man skal være opmærksom på hvis man skal ud og få lavet sin nye hjemmeside. Det er vel også noget der har indflydelse på prisen?

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)