Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A-kasse som deltidsselvstændig

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Pt har jeg fuldtidsjob og ved siden af har jeg startet en mindre virksomhed.

Er kommet til at tænke på om det kan give problemer hvis jeg skulle være uheldig at miste mit fuldtidsjob. Jeg tænker på jeg er medlem af det faglige hus's a-kasse.

Nogen som ved hvad det kan give af problemer hvis man bliver arbejdsløs? Hvad tænker I om dette?
Fra Odder
Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 414
Fra  Kingbo Skrevet kl. 20:17

Så skal du have "lov" af fagforeningen til at drive den mindre virksomhed som bibeskæftigelse.

Og så trækker de timerne fra dine dagpenge, den tid du fortæller dem du bruger i din butik.

Brug Læsø Saltcare Creme til irriteret, tør eller kløende hud. Køb den billigt her nu.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:06

Det er ganske forskelligt hvordan de forskellige a-kasser reagerer - så tal med dem direkte om spørgsmålet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 2640 Hedehusene
Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 38
Fra  Rygaards Systue Skrevet kl. 21:09

Det er intet problem så længe du har startet virksomhed som bibeskæftigelse inden du bliver ledig.

Så skal du bare udfylde en stak papirer når du bliver ledig på hvor mange timer du regner med at bruge pr uge i firmaet ovs. - Efterfølgende skal du hver måned skal du opgive hvor meget tid du har brugt som de så modregner time for time i dine dagpenge. 

Du skal være opmærksom på at din dagpengeret er nedsat med ½ år - Så du har kun ret til 1½ år med dagpenge - Du kan så vælge at lukket firmaet og modtage endnu ½ års dagpenge.

Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 09:11
Tak for jeres svar

Men betyder det at så længe det ikke er aktuelt med dagpenge behøver a-kassen ikke at vide at jeg driver virksomhed også?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:47

Morten4:
Men betyder det at så længe det ikke er aktuelt med dagpenge behøver a-kassen ikke at vide at jeg driver virksomhed også?
Jo du skal oftest registreres for at være selvstændig samtidigt. Årsagen er, at der kan være tilfælde hvor man skal kombinere optjening som selvstændig med fast arbejde ved beregning af optjeningsretten til dagpengene. De fleste a-kasser har afdelinger netop for den type, ex FTF og mange andre, og det er faktisk forskellige medarbejdere der behandler de to typer. Det vil også kunne lette dig i måske at kunne beholde dit CVR som bibeskæftigelse under en dagpengeperiode - mod modregning og nedsat dagpenge periode. Et almindeligt - ikke bijob CVR vil du generelt få krævet lukket for at bevise du står fuldt til rådighed - i de fleste fagforeninger.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)