Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er UPS ikke mere udbredt i Danmark?!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:
Hvad beror du vurderingen på? Den gule farve i logoet? ;-)

Når alt kommer til alt, så synes jeg ikke, at din vurdering er hverken kvalificeret eller rimelig. Man kan altid diskutere, om en hjemmeside skal være udstyret med ny og smart grafik - omvendt kan man tænke over, hvem virksomhedens primære kunder er :-)

Jeg kan godt afsløre, at DHL er langt mere end kurérforsendelser..

Som jeg skriver så er det udfra min egen mening, jeg kan ikke begrunde for hvorfor jeg har det indtryk som jeg har andet end at JEG syntes at deres hjemmeside og ja måske farvekombinationen gul og rød virker "discount-agtigt"

Jeg gør meget opmærksom på at det er MIN EGEN mening, netop fordi jeg ikke har lavet nogle meningsmålinger eller megafon undersøgelser der bakker min mening op.

Mvh.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23

Jeg er bestemt ikke tilfreds med UPS, og fraråder i øvrigt andre at bruge det !! Deres leveringstider er fuldstændig ulogiske!

"Vi sender mellem 9-17". Jo tak hvem er hjemme mellem 9 og 17? Jeg ringer derefter til kundeservice, som er yderst uforskammet. Post Danmark er den rene engel sammenlignet med UPS. Men nu ved jeg da at jeg ikke skal bruge UPS mere (selvom deres varevogne er temmelig cool, og de lige så godt kunne være med i en James Bond film Cool)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:24

MSkovmose:

Det kan godt være, at UPS virker gode fra kundernes synpunkt med deres hjemmeside, hvilket jeg også vil give jer ret i.

Jeg har erfaring med samtlige de store selskaber fra en chaufførs synspunkt og her rangerer UPS bestemt ikke i toppen. Her har DHL langt bedre styr på tingene og yder en bedre service. F.eks. betalte DHL mig (selvstændig vognmand) en fredag aften her mellem jul og nytår for at køre fra deres terminal i Kastrup til Vipperød med en privatpakke med en brudekjole, som skulle bruges næste morgen, fordi pakken havde været lidt forsinket undervejs fra Kina. En service der kostede DHL 1400 kr + moms. Og det hører ikke sjældent til, at de yder sådan en ekstra service. Heller ikke når fejlen ikke ligger hos dem.

UPS er LANGT mere fokuseret på at få det billigste af det billigste og gjorde, hvad de kunne for at slippe billigst muligt og kradse bøder ind fra vognmændene (i hvert fald da vi en kort periode kørte for dem for en del år tilbage).

GLS ligger klart sidst nu hvor DPD ikke længere eksisterer som selvstændigt mere efter PostDK har overtaget dem. Der er en grund til at GLS er billigere at sende pakker med......

Gennem mine 7 år som vognmand har jeg kørt for DHL, UPS, FedEx, PostDK, GLS, DPD og TNT.
UPS, GLS, og DPD har vi selv valgt, at vi ikke ville køre mere for. PostDK købte Budstikken og dikterede derfor deres afdelinger til at bruge dem (selvom afdelingerne hellere ville bruge os). TNT kører vi lidt lastvognskørsel for stadig. I dag kører vi ellers kun for DHL og FedEx, da det fungerer godt fra begges sider. Men de hører så heller ikke til de billigste som afsender med mindre man sender mange pakker og/eller det skal gå stærkt.

Okay, det kan jeg godt se, nu skriver du at det var et par år siden, ved du om de har rettet lidt op på det område siden da?

FedEx har jeg aldrig prøvet, så dem kan jeg ikke udtale mig om. Men jeg har heller ikke noget negativt at sige om DHL, andet end det visuelle indtryk jeg får af dem, som efter min mening ikke lever op til deres niveau.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 17:24

Hej

Pris spiller en virkelig stor faktor i Danmark(Vi er et discountland på mange punkter).
Hvis f.eks. du skal sende en pakke(F.eks en bærbar) fra København til Århus med GLS, næste dags levering, det koster 150kr hos GLS som småkunde.

Hvis UPS skal gøre det så koster det 558 kr.

Altså kan der sendes 3 pakker for den samme pris hos GLS, som hos UPS.
Jeg ville også foretrække UPS, hvis prisen var lidt nede på jorden.

Men UPS gør det betydeligt bedre end Posten og GLS, ingen tvivl om det, men om servicen er så meget bedre at det berettigere at tage over 3 gange så meget, tvivler jeg stærkt på.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 17:32

Bertil Boisen:

Okay, det kan jeg godt se, nu skriver du at det var et par år siden, ved du om de har rettet lidt op på det område siden da?

FedEx har jeg aldrig prøvet, så dem kan jeg ikke udtale mig om. Men jeg har heller ikke noget negativt at sige om DHL, andet end det visuelle indtryk jeg får af dem, som efter min mening ikke lever op til deres niveau.

Jeg kender ikke noget til UPS inde fra længere, da vi valgte ikke at køre for dem. De forsøgte at lave en samarbejdsaftale med os igen et par år efter (fordi vi bare er f'ing seje, når det kommer til distribution af pakker ;) ), hvor vi krævede, at visse ting (f.eks. nogle helt urimelige bøder) fra fortiden blev rettet og skrevet ind i en kontrakt), men hvor det hele bare endte i ren kagemand, da de ikke var seriøse nok.

Det er ved at være en 2-3 år siden nu sidst.

Men de bruger vist stadig ZAP som afløsere. Det burde sige alt IMO.

FedEx er okay, men heller ikke her skal man forvente en ALT for stor service. ISÆR ikke i Jylland og Fyn. Uha da det står skidt til derovre (samme terminal der klarer hele Jylland og Fyn). Jeg har personligt sagt fra overfor at køre for dem derovre. På Sjælland er det fint at køre for dem, men jeg ville ikke selv benytte dem til at sende pakker, da det er mit indtryk, at de ligger på samme prisniveau som DHL. Stadig blandt de (FedEx Sjælland) bedre generelt - men de når slet ikke op på DHL. De gør sig lidt i direkte ture med pakker, hvor de har fucket op, men ikke så meget som DHL. Det hører sig til sjældenthederne.

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 17:37

Nicolay:
Hvis f.eks. du skal sende en pakke(F.eks en bærbar) fra København til Århus med GLS, næste dags levering, det koster 150kr hos GLS som småkunde.

Hmm... alle forsendelser burde da komme ud næste dag med GLS, hvis bare terminalen har pakken inden lastvognene bliver pakket og kørt afsted? Og en almindelig forsendelse koster ikke 150 kr. Så er det, hvis du har tilvalgt før kl. 10 tillægsproduktet som koster 75 kr plus moms. Ellers burde man kunne sende en bærbar (under 5 kg) for en 50'er som erhvervs småkunde. 40 kr hvis du kan få den under 2 kg.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:38

Bertil Boisen:

Som jeg skriver så er det udfra min egen mening, jeg kan ikke begrunde for hvorfor jeg har det indtryk som jeg har andet end at JEG syntes at deres hjemmeside og ja måske farvekombinationen gul og rød virker "discount-agtigt"

Jeg gør meget opmærksom på at det er MIN EGEN mening, netop fordi jeg ikke har lavet nogle meningsmålinger eller megafon undersøgelser der bakker min mening op.

Jeg anfægter ej heller, at det er din egen holdning. - undrer mig bare.. 

Hvis jeg poster video fra DHL's hub i Leipzig, hvad tænker du så? :-)

Nu er det ikke, at jeg har et særligt forhold til nogle udbydere - Jeg har selv gode erfaringer med UPS ift. internationale forsendelser.. Tommy Hilfiger tilbyder f.eks. en fantastisk retur-service via UPS. 

Men omvendt har jeg mødt de forskellige selskaber gennem årene og de tilbyder alle forskellige produkter :-) 

Fra Vordingborg
Tilmeldt 22. Dec 11
Indlæg ialt: 19
Fra  Brænderigården Skrevet kl. 17:41

Jeg har lige mistet en pakke med dvd fra Singapore til 1300 jeg har været syg pakke måtte kun ligge 10 dage, jeg skulle havet mailet fakturen i går, men så bliv jeg en erfaring rigere, Keep on Smiling Benny Bomstærk motivations taler. Cool

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:54

Jacob:
Jeg anfægter ej heller, at det er din egen holdning. - undrer mig bare.. 

Hvis jeg poster video fra DHL's hub i Leipzig, hvad tænker du så? :-)

Nu er det ikke, at jeg har et særligt forhold til nogle udbydere - Jeg har selv gode erfaringer med UPS ift. internationale forsendelser.. Tommy Hilfiger tilbyder f.eks. en fantastisk retur-service via UPS. 

Men omvendt har jeg mødt de forskellige selskaber gennem årene og de tilbyder alle forskellige produkter :-) 

Jeg skriver bare mine egne erfaringer med henholdsvis UPS og DHL. Der er slet ikke nogen grund til at forsøge at konvertere mig til bedst at kunne lide DHL haha.

- Men jeg kan da godt se at de da har styr på det hos DHL ud fra den video. Men jeg har stadig personligt haft en bedre oplevelse med UPS :-)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)