Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvittering for medlemskontingent - hvordan?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg leder et kontorfællesskab, hvor vi er seks personer, som betaler gildet. Måden vi har gjort det er ved at stifte en forening, hvortil alle parter hver måned betaler et månedligt medlemskontingent, som ryger samlet videre til udlejer. Og nu skal jeg kunne give medlemmerne en faktura/kvittering på de månedlige betalinger, men jeg er i tvivl om, hvordan den skal se ud, og hvad der skal stå. Om det bare er helt simpelt, eller om der er et elller andet, jeg specifikt skal være opmærksom på. Allermest leder jeg så for nemhedens skyld efter et lignende eksempel et andet sted fra.

Vi lejer i øvrigt lokalerne uden moms, hvis det har noget at skulle sige.

På forhånd mange tak!

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 18:26

Kan du ikke bare skrive en dags dato, det eneste du jo bare skal sikre er jo at alle betaler, eller oprette bankkonto hvor alle indbetalte på.

Tilmeldt 28. Dec 11
Skrevet kl. 19:30

Det er muligt jo :) jeg ved ikke noget,ej heller hvad en dags dato er. Men jeg har fået oprettet en separat foreningskonto hvor pengene går ind hver måned.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 14:11

Ottendedel:
jeg ved ikke noget,ej heller hvad en dags dato er

"Dags dato" købes hos en boghandel, og bruges til hvis man modtager penge, Det er ok med den konto du har oprettet, husk at tage kopi som dokumentation

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:09

hvad du jo ikke kan, er at gi de 5 en faktura, for den vil du så i alle fald skulle ha moms på. Det er så ligemeget for de får jo momsen igen og du skal bare lade den opholde sig lidt hos dig, men det er jo lidt rodet, så jeg ville bare lave en aftale hvor I alle skriver under på, at I indbetaler xx kr hver til konto xxxxxxx den xx i måneden, og så må folk selv indbetale det beløb til den nævnte konto, og du skal vel i den forbindelse ikke specielt være den der kvitterer, og vel som sådan heller ikke gerne stå med håret i postkassen i forhold til udlejer, hvis nu en eller flere ikke betaler ind til tiden.

Aftalen bør sammen med print screen af jeres månedlige indbetaling fungere som kvittering i forhold til regnskabet vil jeg mene, der er jo mange lejemål, hvor man ikke får en månedlig kvittering, men betaler husleje i forhold til en husleje kontrakt kontrakt via PBS f.eks.

Det kunne da være rart at høre fra en revisor, om ikke det er nok at ha den årlige aftale og print screen af bankindbetalingen til sit bogholderi - når vi f.eks. taler fast husleje?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:02

Husk at husleje tæller som en løbende ydelse, hvorfor det er højest relevant at alle får en kopi af årets opkrævningsnota, samt forestår elektronisk betaling (bank), som følge af de skærpede krav til skattefradrag, som blev indført i 2. Halvår 2012.
Mvh Christian

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 28. Dec 11
Skrevet kl. 19:50

Helt konkret er ordningen den, at vi hver betaler 1000 kr., så der i alt kommer 6000 ind. Af de 6000 betaler vi/foreningen 5600 videre til udlejer, således at vi har et månedligt overskud på 400 til toiletpapir, kaffe, løbende renovering osv. Derfor er de 1000 kr., som vi betaler, medlemskontingent og ikke kun (men næsten kun) husleje. Derfor skal der helst kunne gives en kvittering, som hedder "kontingent" og ikke blot husleje. Tak!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)