Jeg står med et tilbud på hånden. Jeg er blevet tilbudt at købe mig ind i en virksomhed. Virksomheden har aktiver for ca. 35.000, og er et I/S selskab. Det er eget af to gode venner, og jeg har efter to års samarbejde, fået tilbudt at købe en tredjedel af selskabet. Jeg har ikke fået et endeligt tilbud, men er blevet bedt om at give et bud på, hvad jeg finder rimeligt. Ligeledes vil de gøre det, ved næste møde. Hvad er i denne sammenhæng vigtigt at tage højde for, når jeg udarbejder mit tilbud? |
Pas meget på!!
I/S er ikke en smart selskabsform. Du kan muligvis købe dig ind for småpenge, men du hæfter solidarisk og personligt for gæld. Kender desværre flere der har brændt fingrene på den slags, fordi de reelt har hjulpet et nødlidende firma med likviditet - for derefter at hæfte for de oprindelige ejeres gæld. Skal du ind i firmaet, så få det lavet om til et ApS hvor ingen hæfter personligt og man kan få en bestyrelse med i foretagnet samt få defineret hvem der er tegningsberettiget etc. Er det et selskab der sælger tøj??