Godt nytår først og fremmest... Vi går med planer om at få lavet en ny hjemmeside, alternativt en kraftig make-over af den eksisterende. Mit spørgsmål går primært til det at få lavet en ny hjemmeside. Hvad sker der I givet fald så med vores nuværende (relativt gode) placeringer på Google? Kan de bevares eller? Vores nuværende hjemmeside er 4 år gammel, så fornyelse er påkrævet. Pt. får vi hostet hjemmesiden hos dem der har lavet den - hvis vi skifter udbyder og får ny hjemmeside er vi så slået tilbage til start og skal arbejde os op igen mht. de organiske søgninger? Vores hjemmeside i dag er bygget op i Umbraco - det er jeg ikke helt begejstret for da jeg synes det er lidt besværligt at arbejde i. Hvad kan anbefales som alternativ? Der er ikke tale om web-shop men derimod B2B hjemmeside med præsentation af produkter og ydelser mv. På forhånd tak for input. Mvh, jacob |
Hvis tingene bliver gjort rigtigt kan jeres nuværende placeringer ca. bevares. Du skal dog forvente mindre ændringer, men de kan gå begge veje.
Det er bla. vigtigt at lave 301 redirects fra gamle til nye url'er.
Hvis i har en lille hjemmeside uden webshop, vil jeg anbefale wordpress, som er let at vedligeholde. Til større og mere komplekse hjemmesider foretrækker jeg/vil jeg anbefale Drupal 7.
I mine øjne bør alle nye hjemmesider laves i responsive webdesign, så de virker på alle enheder, også telefoner.