Hej. Hvis jeg har en kunde, jeg har sendt en faktura, efterfølgende annullerer sit køb. Hvordan skal jeg så bogføre det, hvis det skal være helt korrekt ? Annullerer jeg bare fakturaen(og skriver på selve fakturaen "Annulleret"), Og henviser til det samme bilag i selve bogføringen. eller skal man lave endnu et nyt bilag ? Eller er begge metoder ok ?
|
Korrekt bogføring af annulleret faktura
- 1
Effektfuld og behagelig massage. Få 20% aminorabat !
|
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn
der hvor du kan vælge at lave faktura - kan du sikkert finde kreditnota som punkt, og en del programmer kalder det en kreditfaktura i deres menu - og hvis du vælger ny kreditnota/faktura, vil du oftest kunne vælge hvilken faktura det er den skal udligne - men det er lidt forskelligt fra program til program - vitsen er dels at få krediteret det korrekte beløb (og oftest jo sendte kreditnotaen til kunden som bevis) OG få fakturaen UD af dit system, da den jo ellers vil hænge som ubetalt vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com