Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Korrekt bogføring af annulleret faktura

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 158
Fra  ROSKILDE DYBDEMASSAGE Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis jeg har en kunde,  jeg har sendt en faktura, efterfølgende annullerer sit køb. Hvordan skal jeg så bogføre det, hvis det skal være helt korrekt ?

Annullerer jeg bare fakturaen(og skriver på selve fakturaen "Annulleret"), Og henviser til det samme bilag i selve bogføringen.

eller skal man lave endnu et nyt bilag ?

Eller er begge metoder ok ?

Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:04
Hej. Du laver en kreditnota, som modsvarer kundens køb. I de fleste ordentlige bogføringsprogrammer kan man angive, hvilken faktura kreditnotaen skal udligne.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:28

der hvor du kan vælge at lave faktura - kan du sikkert finde kreditnota som punkt, og en del programmer kalder det en kreditfaktura i deres menu - og hvis du vælger ny kreditnota/faktura, vil du oftest kunne vælge hvilken faktura det er den skal udligne - men det er lidt forskelligt fra program til program - vitsen er dels at få krediteret det korrekte beløb (og oftest jo sendte kreditnotaen til kunden  som bevis) OG få fakturaen UD af dit system, da den jo ellers vil hænge som ubetalt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)