Hej Amino. Jeg har fået en faktura fra en advokat, som er væsentlig højere end (jeg mener) er aftalt. Derfor har jeg bedt om en specificeret faktura. Jeg har fået dette, som skulle opfylde betingelsen om en specificeret faktura. Er det det? Eller kan jeg forlange beløbet specificeret med beløb: "Honorar for sagens behandling frem til d.d., herunder udarbejdelse af afsluttende processkrift og i den forbindelse fremlæggelse af supplerende billedmateriale, udarbejdelse af påstandsdokument, gennemgang og vurdering af modpartens påstandsdokument, omfattende arbejde med udarbejdelse af materialesamling og ekstrakt, omfattende forberedelse af hovedforhandling, deltagelse i en fuld retsdag ved Østre Landsret, løbende omfattende korrespondance og telefoniske drøftelse samt for sagens behandling i øvrigt + Moms + Transport inkl. moms + Udgift til ekstrakt og materialesamling" Mit problem er at advokatfirmaet midt i sagen skiftede advokaten ud, da de havde en yngre advokat, som manglede en sag i landsretten. Jeg mener, at dette advokatskifte koster mig en del ekstra i salær, da den oprindelige advokat kendte sagen i alle enkeltheder igennem de seneste tre år. Da der ikke fremkom nye informationer fra afgørelsen i byretten til sagen i landsretten undre det mig, at sagens omkostninger i sidstnævnte del udgør tæt på det samme som de første tre år. Med andre ord prøver jeg at finde ud af om, det er mig, der har betalt for at den nye advokat skulle sættes ind i sagen. Med venlig hilsen Ninaf |
Bed om at få fakturaen ordentlig specificeret: Tidsforbrug speceficeret med, dato, opgave og person herunder hvad der er anvendt af sekratærtid samt udspecificering af omkostninger til matrialesamling, ekstrakt og transport med km. takst.
Hvis der er tale om et advokat kontor i København så er det ikke normalt at tage for transport til københavns byret og til østre landsret.
Jeg tror dybest set ikke du får så meget ud af det, andet end en specifikation af regningen, men det er da værd at prøve.
Men hvor stor var sagen i runde tal og hvad var udfaldet ? (jeg kan regne ud at det er dig der har anket sagen)