Hej Mikael. Gode pointer. Siden er på engelsk, og der vil naturligvis være mange, der ikke er gode til dette sprog, men sådan vil det jo desværre være uanset, hvilket sprog siden er på. Det Affiliate-emne, jeg har "fundet på", er utvivlsomt mest henvendt til amerikanerne, og heldigvis er USA jo som bekendt et stort land. Alene i USA er der cirka 22.500 søgninger om måneden på emnets overordnede keyword. :-) |
Når jeg finder et ord med mange eksakte søgninger om måneden skal jeg til, at analysere de konkurrenter der er på disse ord. Her kan du blandt andet bruge market samurai for, at få en lille idé om hvor stærke din konkurrenter er. At der står lav konkurrence inde i keywordtool betyder bare, at der ikke er så stor konkurrence for adwords-annoncøre på dette ord. Det hentyder ikke til konkurrencen i top 10.
Hvis du har analyseret dig frem til, at du kan deltage i top 10, så skal du lægge en plan for hvordan du vil slå dine konkurrenter og hvordan du vil tjene penge på de besøgende.
Analyser dit søgeord. Folk der søger efter dette på google, er de købe klar? Leder de efter informationer eller noget andet?
Jeg har set flere eksempler på folk, der har undret sig over, at de ikke tjener penge med søgeord som f.eks. "gratis spil" når der er mange tusinde søgninger om måneden. Grunden er simpelthen, at folk der søger efter gratis spil ikke vil købe noget. Søger folk derimod efter "Nye og Billige alu fælge til Seat Altea 2010" så er chancen for, at de vil købe dit produkt (i dette tilfælde aluminiumsfælge) rimelig stor.
Hvis du kan tjene penge på dit søgeord, så skal du igang med, at skrive så godt indhold som du overhovedet kan. Gode, lange og relevante artikler, der kan hjælpe dine besøgende. Se om du ikke kan lavet et par relevante videoer, infografiker, podcast eller andet der lige passer ind i dit emne. Få evt. lavet en email liste, hvor du giver x gratis væk hvis de tilmelder dig. Så har du god mulighed for, at sælge til dem igen og igen.
Held og Lykke med projektet :-)