Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af produkter via alibaba/aliexpress

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Videbæk
Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er der en måde hvorpå jeg kan sikre mig imod kopivarer når jeg handler via alibaba/aliexpress?

Er der nogle der har erfaring fra de to sider?

Er nemlig faldet over nogle produkter der kunne indgå i kommende shop.

Mvh Kasper

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 19
Fra  www.studentinnovation.dk Skrevet kl. 16:25

Hej

Det er ikke nemt at sikre sig på den slags. Jeg købe for nogle måneder siden noget varer fra Kina og jeg har bedt producenten om at fjerne mærke og den slag på selve tøjet og jeg synes så længe varerne bevidst ikke reklamere et bestemt varemærke, så er det ok at sælge dem videre. Men for sikkerhedskyld kontakt SKAT angående. Især elektronik kan være problematisk... 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:26

Nej - der er masser af kopivarer, men du kan naturligvis kræve det ikke MÅ være kopi, men det betyder bestemt ikke at du er sikker. Du kan jo i visse tilfælde godt selv se, om det er en Iphone cover kopi bare uden logo osv - Du kan jo i nogle fald også tage prøver hjem. Husk tolden kan tage tingene hvis det er copy for videresalg og husk du naturligvis skal være importør og moms registreret inden importen, men det var så en selvfølge.Smile Held og lykke med shoppen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Noor:
jeg har bedt producenten om at fjerne mærke og den slag på selve tøjet og jeg synes så længe varerne bevidst ikke reklamere et bestemt varemærke, så er det ok at sælge dem videre.
Logo eller ej, gør ingen som helst forskel hvis rettighedsindehaveren går efter dig kan han kræve erstatning svarende præcis til det tab han har haft på at du solgte hans varer + bod så det er ikke logo i sig selv, men designet som altid enten er helt standard designbeskyttet i 3 år uden registrering, eller for de større, er decideret design registreret.

Er det en tydelig kopi (f-eks Gant eller Hugo Boss osv., og logoet bare er pillet af, så er det skærpende for det bevidste i handlingen desværre. Hold jer fra kopier, det kan koste så meget, at I ikke tror det er sandt, og rettighedshavere er generelt, og rimeligt, oftest helt ubarmhjertige i deres krav hvis de falder over kopier af deres tøj eller andet. Jeg har i MANGE år netop arbejdet med mærkning af tøj og producenternes kamp mod kopier, som er MEGET aktiv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Evening Star Skrevet kl. 21:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du køber kopi vare så er det DIG der skal undersøge om det er kopi for selv om at du har købt i go tro så er det DIG der kommer til at hænge på den da du altid skal kontakte det firma som har den rigtigt vare og høre om det er kopi.

vi har prøvet det med tøj fra bestseller som vi kunne købe til 1/10 del af prisen i Tyskland og det var den rigtigt vare vi kunne købe der nede men vi snakke med bestseller og det var ikke lovlig at købe der nede.

Hilsen

Bjarne H. Jensen

Evening Star ApS

Fra Caracas
Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 131
Fra  ImportSolution ImportSolutions office : ICON III 858 Sukhumvit soi 55 10110 BKK Skrevet kl. 05:57

Alibaba og især aliekspress er mellemhandlere, ikke direkte fabriks kontakt, derfor sker der tit misforståelser mellem dig og den søde pige som varetager kontakten, hvis du ønsker at handle med Kina syntes jeg du skal kontakte de Dansk/Kinesere der allerede er medlem af Amino og få hjælp derfra.

Jeg udelukker ikke at der sidder nogen med gode alibaba erfaringer, men jeg er absolut sikker på de kan få et bedre produkt samt en billigere pris, ved at kontakte nogen som er i Kina, eller kan hjælpe med kontakten.

Derudover oplever flere at fotos på hjemmesiden er af en varer i bedre kvalitet end den varer man modtager. Enda vareprøven kan være bedre end den endelige ordre.

Går man sig en tur på 

Yiwu markede i Kina, som er verdens største markede, vil du opleve at priserne er ca 25- 50% billigere end de priser udbudt på Alibaba/Aliekspress.

Ang kopivare syntes jeg ikke Aliekspress tilbyder ret mange af dem. jeg syntes det er en side der har samlet alt bras fremstillet i Kina. Måske har jeg ikke brugt tid nok på siden, men kan altså ikke finde de gode ting som jeg ved fremstilles derude.

Jeg nægter at tro man kan bygge en holdbar webshop op, med aliekspress som dropshipper.  No Go herfra!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)