Som en klog mand sagde til mig for nylig: At få gode ideer ikke svært, men at tjene penge på dem er svært. Jeg har 2 ideer til koncepter som jeg ikke kan komme videre med da jeg ikke har de tidsmæssige samt økonomiske ressourcer til at få dem udviklet videre eller markedsført. Det er måske lidt dumt at røbe ideerne her, men jeg kan se at jeg ikke kan komme videre uden evt. samarbejdspartnere så jeg vil her kort skitsere ide nummer 1 som jeg er igang med at udvikle. LokalPortalen.dk Lokalportalen præsenterer lokal information til brugeren baseret på dennes geografiske tilhørsforhold, det være sig kulturelle arrangementer, lokale tilbud, job/bolig/bil samt andet mulig information. Der er allerede etableret kontakt til diverse indholdsleverandører f.eks. bilbasen.dk, kultunaut.dk samt arbejdsmarkedsstyrelsen(dvs. direkte integration til jobnet.dk). Derudover indeholder konceptet diverse moduler rette mod både annoncører og brugere f.eks. annoncemodul, smsmodul, bannermodul mod annoncøren samt blog, markedsplads(ala dba.dk) samt meget andet rettet mod brugeren. Alle moduler er/bliver bygget i brugervenligt CMS. Selve systemet søges solgt til annoncører og brugere gennem lokalradioer(partnere) hvortil der er taget kontakt med positivt resultat. Portalen er opbygget i 4 grundmoduler til henholdsvis administrator, partnere, annoncører og brugere. Det var lidt om koncept nr. 1. Kunne du/i have interesse i at hoppe med på vognen er i meget velkomne til at kontakte mig. Koncept nr. 2 er mere enkelt men har efter min egen mening et meget stort indtjeningspotentiale og er meget skalerbart til store markeder. Hilsen Kjokker1 |
Hej Comito.
Ville bare lige give et heads-up på din idé med denne url:
http://www.smallstorm.com/lokalportal/