Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af programmering

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Uden at komme nærmere ind på min idé, har jeg et spørgsmål til valg af programmering.

Hvis man eks. har en hjemmeside a la just-eat eller miinto skal man så vælge open source eller closed source?

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 21:02

Mange store sider er bygget på en open source platform. Men en side som just-eat kan jo ikke bare laves i en magento shop.

Jeg vil helt klart sige at en side i den kaliber, så skal det udvikles fra bunden af et team.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 21:09

Hvis det skal laves ordenligt ligesom just-eat skal det nok bygges fra bunden eller tilpasses en masse fra et andet system. 

Alternativ er en forsimplet wordpress løsning med plugins. Det er slet ikke det samme men kan måske kan gå an i starten i stedet for at smide 100.000,- fra dag 1

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 10
Skrevet kl. 21:48

Hej Kristoffer,

Jeg får lavet en hjemmeside, hvor den bliver bygget fra bunden af en programmør, men den bliver bygget i open surce. Er det sådan at en anden kan hente alle kildekoderne, og lave en tilsvarende hjemmeside på no time?

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 10
Skrevet kl. 21:56

Hej Casper,

Samme spørgsmål, hvis den bliver bygget fra bunden i open source, kan alle hente kildekoderne ned og lave det samme?

Det vil være ærgerligt at man bruger et år på en hjemmeside, og andre kan lave tilsvarende bare ved at hente kildekoderne ned.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:21

Du har misforstået noget her....

En ting er kode sproget. Her er mange online open source projekter kodet i PHP, men reelt findes der open source projekter inden for alle programmeringsprog.

Open/closed source er udelukkende en licens ting. Under hvilke forudsætninger man vælger at frigive sin kode (hvis man altså frigiver den).

Dit spørgsmål - som jeg forstår det - burde nok mere være, kan man tage udgangspunkt i noget open source kode (der er gratis) til at bygge en portal som fx. Miinto eller Just-eat.

Og ja det kan man da - men spørgsmålet er så igen om det er hensigtsmæssigt.

Både Miinto og Just-eat er som jeg ser det kodet fra bunden, men derfor har de nok brugt en eller flere open source projekter. Det er bare ikke fulde CMS'er men nok mere open source projekter der giver diverse frameworks og infrastruktur.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 12:19

Også er det lige værd at nævne at systemer som Just-Eat og Miinto formegentlig har kostet på den gode side af et par millioner (især Just-Eat).

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:58

Lars Holdgaard:

Også er det lige værd at nævne at systemer som Just-Eat og Miinto formegentlig har kostet på den gode side af et par millioner (især Just-Eat).

Og at en side som just-eat kan laves i Drupal 7, helt eller næsten uden at programmere.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Karsten Sønderup Hansen:
Og at en side som just-eat kan laves i Drupal 7, helt eller næsten uden at programmere.

ah.... der skal måske nok lige indsættes en if et eller andet sted.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:30

Niels:

Hvis du satte dig ind i Drupal ville du blive overrasket over hvor langt man kan komme med eksisterende moduler, konfiguration af indholdstyper og listning med views.

Indholdtyperne kan knyttes sammen Drupal Commerce produkter og landingpages kan laves med panels.

Så kort sagt, du kan installere og konfigurere det meste af en "just-eat" side.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)