Jeg har igennem de sidste par år kørt rigtig mange inkassosager for beløb under 50.000kr (nu 100.000kr) Indtil for ca. 3 måneder siden gik alt glat og der var sjældent problemer med at kører sagerne. Jeg har nu oplevet at inden for de sidste 3 måneder at domstolene sender betalingskravene retur for de mindste fejl. Når man så har rettet de fejl. Så finder de bare nogle nye fejl som de bruger for belæg for at sende betalingspåkravet retur. Og sådan fortsætter det nærmest i det uendelige. Med det resultat at det efterhånden er blevet temmelig besværligt og tidskrævende at køre disse sager. Det virker som om at domstolene er ved at drukne i den slags småsager. Så de bruger alle midler for at afvise dem. Jeg har endda fået afvist en sag med den begrundelse at hvis debitor ikke ville betale, så var det jo formålsløst at køre en sag. Og når man så klager over deres afgørelse så er det nærmest som at slå i en blød dyne. Det er tungt, langsomligt og man får som reglen intet ud af det. Er der andre der har oplevet dette "mønster"? |
Jeg har afgivet min sidste sag til inkasso!
Årsag: Jeg har solgt en vare til en kunde (en reparation). Faktura afsendt med det leverede varenummer på. Det viser sig, at man så kan få en "delvis" reservedel, som kunden anfører til vores advokat. Selvom der er tale om 2 forskellige varenumre, satser advokatfirmaet på debitor, istedet for mig, der har hyret dem.
Det er tid og penge ud af vinduet.
Jeg vil hellere afskrive betalingen, end jeg gider at skal skrive frem og tilbage med en advokat, der kan se at der er tale om 2 forskellige varenumre og reservedele.