Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning til udlandet

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har planer om at flytte til Rumænien,og har derfor et par spørgsmål omkring skat.
Mine indtægter kommer fra udlandet, men jeg arbejder fra DK i øjeblikket, hvor de også blive beskattiget.

1) Hvor skal jeg beskatte mine indtægter ?
2) Kan jeg stadig beholde min lejlighed i DK så jeg har et sted at opholde mig når jeg er i DK?

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 17:24
Der er to ting du skal være obs på omkring din lejlighed, hvis den har bopælspligt, må den ikke stå tom.

Endvidere, hvis den ikke er fremlejet reelt, antages du stadig at være skattepligtig i DK.

Tilmeldt 24. Jul 07
Skrevet kl. 17:32
Tak for dit svar Thomas.
Hvis jeg forstår dig ret så må jeg ikke have en lejlighed i DK, med mindre at jeg vil betale fuld skat i DK ?

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 17:37
jo, du skal "bare" have en lejlighed uden bopælspligt

Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:53
Kan du nogle eksempler på boliger uden bopælspligt med mindre det er et sommerhus eller kolonihavehus?

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 17:59
ja, der er da en del lejligheder omkring københavns havn, som er uden bopælspligt!

Du må dog selv google for at finde dem :-)

Tilmeldt 24. Jul 07
Skrevet kl. 18:05
Jeg faldt over denne artikel, http://w2.djh.dk/hovedopgaver/2001/skagen/myten/myten.htm
Jeg har lavet en aftale med udlejer om at kun betale husleje, og ikke forbrug i den tid jeg nu er væk.
Så er det vel kun at melde til folke registret at man ikke længere bor på nuværende adresse.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)