Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flersproget Prestashop

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Broholm:

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:

Kristoffer Broholm:

Nu blander du nogle ting sammen. At crawle er korrekt ikke lig med indexering, men Google skal jo nødvendigvis crawle siden mindst én gang før den kan indexeres. 

Fra google's retningslinjer;

"Crawling is the process by which Googlebot discovers new and updated pages to be added to the Google index."

Ergo, hvis ikke Googlebotten må crawle, så bliver siden heller ikke indexeret. Det er korrekt at hvis du ikke fik slået crawling fra inden at siden blev opdaget og indexeret, så kan man ikke fortryde og sætte det på retroaktivt. En sådan ændring ville tage måneder, hvis det overhovedet kan ændres.

Der tager du nu på sin vis fejl. Google kan sagtens indeksere URLs selvom urlen før, efter og under er blevet disallowed via robots.txt. Som sagt beskytter robots.txt kun mod crawling IKKE indeksering. Det er rigtigt det du siger i den forstand at indholdet ikke bliver indekseret, men URL'en bliver nu engang indekseret. Det eneste der skal til er et link.

MVH Kim

Ja okay, fair nok. Ifølge google er det scenario du har opstillet "sjældent" og hvorfor ville man linke til en URL man ikke vil have crawlet i første omgang?

Naturligvis giver det mig ikke ret, men for all intents and purposes vil et disallow i robots.txt forhindre indexering og efterfølgende serving i søgeresultater.

Hvis sjældent er 9 ud af 10 gange, så er det sjældent ja. Det eneste jeg har set virke er noindex enten via metatag eller x-robots, alt andet virker stort set ikke efter hensigten, netop fordi som jeg skriver, brugen af robots.txt er totalt misforstået af rigtig mange.

Nu kan almindelige mennesker jo ikke se at der står disallow i robots.txt filen, og de deler naturligvis indholdet på div. sociale medier, og de linker naturligvis også til sider de synes godt om. Yderligere serverskannere som ser hvilke domæner der findes på bestemte IP adresser, linker naturligvis også til de domæner der findes på en IP adresse. Så alt i alt er der masser af muligheder for at det kan ske. og på de fleste hjemmesider er det sådan at det ikke er hele sitet der disallowes, hvilket også naturligvis betyder at der er en risiko for intern linkbuilding til den side der ikke skal indekseres.

Kort sagt, vil man ikke have at en URL skal indekseres, er det på ingen måde disallow/robots.txt man skal bruge, men derimod andre metoder.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 393
Fra  www.lejsommerhus.nu Skrevet kl. 14:13

Er der nogen der har forstand og mod på at hjælpe mig med dette problem (mod betaling), er jeg meget interesseret i at få det løst.

Skriv her eller send en pm med jeres løsningsforslag og pris.....

Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Fra  www.lejsommerhus.nu Skrevet kl. 17:36

Er der en venlig sjæl der kan lave så alle mine /en sider bliver redirectet til den danske version, eller bare til forsiden.

Vil selvfølgelig give en skilling for godt udført arbejde. Skal laves i Prestashop på denne webshop med mobiltilbehør.

Skriv her eller send en PM.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 12:48

Prøv at indsætte følgende i din .htacess fil:

RedirectMatch 301 ^/en/$ http://ditdomain.dk/

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Fra  www.lejsommerhus.nu Skrevet kl. 15:00

Skal det indsættes et bestemt sted eller er det ligegyldigt......?

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 16:48

Prøv at sætte det ind under dette

RewriteEngine on

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10