Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaler i for jeres medarbejdere...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan huske at inden jeg blev selvstændig, så betalte jeg selv alle mine pauser... Men nu så betaler jeg for halvdelen af mine medarbejderes pauser. Idag er det så en medarbejder der undrer sig over at jeg ikke betaler for alle hendes pauser (sammenlagt 1 time per dag), da hun mener at det ville være fair. Jeg fortalte hende at jeg syntes egentlig at jeg var ganske flink, når jeg nu betalte halvdelen(jeg ville nu helst slippe for at betale i det hele taget, men jeg mente, når jeg lavet kontrakten, at jeg ville være flink)...

Nu spørger jeg så jer, hvordan forholder i jer til, jeres medarbejderes pauser?

Betaler i alle medarbejdernes pauser?

Betaler i nogle af medarbejderens pauser?

Betaler i slet ikke for medarbejdernes pauser?

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 16:44

Jeg betaler for alle de gamle ansattes pauser, men har besluttet mig for at ændre det så nye ansatte (indtil videre 1) ikke får betalt pause, men i sidste ende går det nok nogenlunde lige op med de dygtige medarbejdere hvis du vil holde på dem, så vil de bare have lidt mere i løn. Men min politik er at jeg ikke betaler forkostpauser.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:37

Føler lidt at jeg hellere frem over vil lægge et par kroner ekstra på lønnen, end at betale for medarbejdernes løn...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01

Ikke flere der ved om i betaler for jeres medarbejderes pauser...?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51

Jamen det er vel overordentligt individuelt - mange funktionærer har jo bare en månedsløn og fast arbejdstid over ugens dag. Der hvor man så kan regne på det, er vel i forhold til den ugentlige arbejdstid, og hvis den skal ramme 37.5 time, ja så skal man lægge 5 gange ½ times frokost til og nå 40 timer ialt på ugen - og så er pausen ikke betalt - men skal så også være en de kan forlade stedet i.

Jeg tror derfor det er ganske så individuelt, om man betaler pausen eller ikke, eneste regel jeg kender er, at hvis medarbejderen skal være til rådighed i pausen, så skal den indregnes i den almindelige arbejdstid, og hvis ikke - at de altså må gå i byen i pausen, så kan den holdes uden for den almindelige arbejdstid.

Mere afgørende for mig er, at pausen der er aftalt overholdes, og at antallet af øvrige pauser - rygepauser, snakke pauser osv., holdes nede samt at de møder og er igang til tiden og ikke gør før tiden. 

Andre arbejder er jo mere individuelle, og tiden kan svinge meget mere, og der må man bare kunne stole på sine folk.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 11:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

jeg betaler for deres pauser og deres frokost. Jeg tror på at jo mere jeg giver, jo mere får jeg igen og det har indtil nu vist sig at passe meget godt.

Derudover har jeg valgt at de som grundregel har en 7 timers arbejdsdag. Jeg ved at netop callcenterjobs ret nemt giver stress og det vil jeg meget gerne undgå rammer nogle af os, så derfor bliver der nurset lidt og det giver også pote, vi har det ret godt hos os :-)

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:04

Det drejer sig ofte om enten overenskomst eller tradition inden for branchen.

En tommelfinger-regel er, om man står til rådigheden for arbejdsgiver i pausen eller ej.

I Thailand er det "normalt" (hvis man overholder loven), at man arbejder i 9 timer, men selv betaler en times frokostpause, så man får løn og reelt arbejder i 8 timer. Det er også "normalt", at man arbejder om lørdagen.

Jeg har tidligere haft det princip her i firmaet, at man arbejder 8 timer om dagen og i 5 dage om ugen, og at pauser er betalte, men at medarbejdere står til rådighed i pauserne. De må derimod ikke forsvinde i en time hver dag, men skal holde sig i nærheden. De mår gerne forsvinde i en time eller lignende, hvis de skal ordne noget privat, og at jeg er blevet oplyst om det. 

Jeg har indtryk af, at de fleste godt kan lide denne ordning, da de derved har mere fritid, men måske en smule mindre i løn, altså at de har 14 timer mere fritid om ugen, end loven tillader.

Igen, så mener jeg, at det er et spørgsmål om tradition og branche.

Men ligegyldigt hvad man gør, så vil der næsten altid være en person, der ikke forstår systemet på arbejdspladsen, og derved småbrokker sig.

Hilsen, Robert

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)