Ingen tvivl om at knaldtilbud er en god idé hvis vi snakker detailhandel eller webshops, men virker de også hvis vi taler om ydelser, det være sig håndværk, revisorbistand eller lignende? Jeg tænker ikke selv på at bruge det i min markedsføring, men kom bare lige til at tænke på om det egentlig er noget der virker hvis vi snakker om andet end at købe en fed jakke, varme støvler eller tre pakker bleer? Virker det måske lidt for "netto-agtigt" til at seriøse forretninger benytter sig af det? |
knaldtilbud, virker de?
- 1
Få Telefonpasning her.
Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode
Meningen er at få kunden ind i butikken. |
Michael N Ja, det er jeg godt klar over, men det besvarer jo ikke rigtigt mit spørgmål |
Få Telefonpasning her.
Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode
Når det ikke er et produkt, som er sammenligneligt med konkurrenterne, så er svaret nok både og. Hvis du kan formidle budskabet, så er det måske værd at overveje, men det kræver, at kunden kan vurdere, at der kan spares penge... En murer er ikke bare en murer. Og en revisor er ikke bare en revisor! Og jeg tror ikke, at din intention er, at sælge knaldtilbud til allerede eksisterende kunder, da det blot medfører, at du tjener mindre på dit arbejde... |
Som jeg ser det skal knaldtilbud skabe relationer til mulige kunder, ligegyldigt om det er varer eller serviceydelser. Kan man skabe en positiv interesse omkring sin forretning ved at sælge varer som man måske ikke tjener på, synes jeg dette er givet godt ud. Samtidig vil man ofte se at kunderne bestiller mere end lige hvad tilbuddet lyder på. På denne måde kan man være heldigt både at tjene lidt penge på det, men samtidig også få lavet noget omtale af sin virksomhed. |
Problemet med knaldtilbud på ydelser er, at det efterfølgende er vanskeligt at forklare kunden, hvorfor man ikke længere kan levere ydelse til knaldtilbudsprisen. Når det er sagt, så kan man sagtens have noget ud af at lave kampagner. I forbindelse med årsskiftet har jeg lige kørt en kampagne med meget billige store annoncer i mit blad. Kampagnen var rettet mod eksisterende annoncører, der for en lille merpris kunne få en meget større annonce én gang. Det gav rigtig godt salgsmæssigt, og minimalt overskudsmæssigt. Men det gav en god stemning blandt annoncørerne, og det er heller ikke at kimse ad. Venlig hilsen Hans |
Hej Mette, |
Cibis - Fødevarerådgivning - www.cibis.dk
tak for svarene. jeg synes at jeg er blevet bekræftet i den idé jeg havde om at det nok ikke lige var sagen at benytte sig af i bestemte brancher, for nej, en murer er jo ikke bare en murer og man går vel mere efter kvaliteten af hans arbejde end efter prisen. Jeg kan godt se at det kan være smart for at tiltrække sig opmærksomheden, men det er der jo også andre måder man kan gøre på. Vi har mærket øget interesse for os især ved tv-indslag og især (og over længere tid) ved vores nylige julekalender med tilhørende konkurrence |
Få Telefonpasning her.
Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode