Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan håndterer man kineserne?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey. Jeg har lige fået mine samples hjem idag, Der er dog nogle fejl på dem og andet andre små visuelle fejl. 
Jeg ved ikke om kineserne antager disse "fejl" som fint eller normalt for dem, da vi her i Danmark går meget op i kvalitet!

Vores syn på kvalitet i forhold til kineserne er måske ikke det helt det samme.

Jeg har taget billeder af de ting jeg er utilfredse med, skal jeg bare lægge direkte ud og kræve at hvis jeg skal købe et større parti af deres vare så skal disse fejl ikke opstå igen, eller hvad er bedst at gøre?

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det lyder fint at løse det på den måde, du selv beskriver. Du kan jo først og fremmest skrive, at du ikke er helt tilfreds med kvaliteten og beskrive, hvad du ikke er tilfreds med.

Jeg har selv været ude for det samme, da jeg bestilt et parti slips hjem fra Asien. 5 % af slipsene havde nogle fejl i syningen eller var affarvet. Vi tog billeder af de varer, vi var utilfredse med og fik sendt nogle nye. Vi havde ikke troet, at de ville sende nogle nye, men de er altså til at forhandle med. Alternativ kan du prøve at se, om du kan finde en anden forhandler.

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det eneste der duer er at du selv står og svinger pisken dernede eller får nogle europæiske eller amerikanske konsulenter på opgaven som sikrer sig at du får det som du vil have det.

For at sige det groft mener jeg at kineserne typisk er ligeglade med dig.

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

1. bed om en ny vareprøve

2. skal du betale inden varene afsendes så tag ud og kontroler dem inden de afsendes.

3. skriv for alt i verden ikke under på en kontrakt hvor udoverensstemmelser skal afgøres ved volgift, eller i kina..

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Glem det. Jeg har handlet med kineserne i en del år, og handler nu en stor del med indonesien. 

Min erfaring er helt enkelt at der er vandvittig stor forskel på kultur og kvalitet syn.

Hvis der er "fejl" på de varer du får, så er det fordi deres varer helt enkelt ER i den kvalitet. Du kan ikke kræve noget, men jeg tør garantere dig at de siger "ja ja" og så får du en større ladning hvor det stadig ser sådan ud.

Hvis du vil gardere dig, så tager du en flybillet til fabrikken, bliver der i et par dage med en tolk, og sikrer dig at alle forhold og produkter lever op til dit krav.

De 10.000 det kan koste dig i flybillet og sikre tæt samarbejde med dine leverandører, er billigere end at bruge 20.000 kr på noget der kan smides i en container.

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Fra Odense
Tilmeldt 28. Dec 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 06:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Har du snakket med firmaet om deres fejlmargin? Mange kinesiske firmaer anser en lille procentdel af fejl som værende normal, hvor meget varierer fra firma til firma. Jeg ville snakke med firmaet om deres regler for produkter med fejl, inden du indgår aftale om at købe et større parti af deres varer. Hvis de ikke kan svare eller giver et utilfredsstillende svar, så ville jeg finde en anden leverandør

Det er min erfaring at de fleste kinesiske virksomheder er villige til at ændre lidt på deres regler, så længe din ordre er stor nok. 

Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Export-asia.com Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Med over 8 års personlig erfaring med kineserne vil jeg sige, hvis dine varerprøver ikke er i orden, så har du en stor opgave foran dig og specielt hvis du skal til at overfører større beløb til dem.

Normalt anses varerprøven for at være det der skal lokke kunden i hus, hvis fabrikken ik har bedre egenkontrol til at sørge for at den lille forsendelse er tip top, så skal du til kina for at sikre du ikke ender med en masse skrald du ikke kan sælge.

Jeg har personligt mistet mange penge, rigtig mange, forkerte varer, forkerte farver, ikke godkendte produkter, defekte eller bare dårligere kvalitet end lovet, mangler osv.

Som Jørgen Olsen siger, kan det være en fordel at kontakte en virksomhed som har folk der kan kontrollere for dig og håndtere andre ting, hvis du ikke har mulighed for selv at tage til Kina og svinge pisken !

Kind regards
Jesper Jensen
Overseas sales manager
Export-Asia ltd. (China)

Web: www.export-asia.com
Mail: sales@export-asia.com
Skype: export-asia

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)